22 Temmuz 2021 Perşembe

Trendyol Yemek mi, bir daha asla!

O akşam işten eve geç gelmiştim, yemek yapacak halim yoktu. Hiç istemesem de mecburen dışarıdan yemek söyleyecektim. Normalde hep mahallemizin lahmacun pide fırınından söylerim. O gün ne olduysa artık, şeytan mı dürttü nedir, Trendyol Yemek’ten söyleyeyim dedim. Hem ilk kullanım için indirim kuponu da veriyordu. (Zaten bizim gibi af edersiniz "sazanları" indirim kuponu, hediye kuponu vs. ile avlıyorlar.)

Neyse ben çok bilinen, aslında eve de yakın olan iyi bir dürümcüden siparişimi verdim. Aradan 20 dakika geçti, gelen giden bir şey yok, yarım saat geçti gelen giden bir şey hala yok. 45 dakika geçicince artık dayanamadım, Trendyol Yemek’in müşteri ilişkilerini aradım. On-on beş dakika telefonda bekledikten sonra nihayet müşteri temsilcisine ulaşmayı başardım. Sanki banka mübarek! Neyse... Günün yorgunluğu açlıkla birleşince neredeyse gerilecektim ama yapmadım. Derin bir nefes alıp müşteri temsilcisine derdimi sakin sakin anlattım.

-        "Hanımefendi 45 dakika oldu, söylediğim dürüm hala gelmedi.

-       " Şimdi bakıyorum hesabınıza

-       " Lütfen

-        "Sizin yemek siparişiniz iptal olmuş!

-        "Nasıl yani, anlayamadım, 45 dakika bekliyorum, sonra size telefon açtığımda siparişin iptal edildiğini mi öğreniyorum?

-       " Evet, kurye sizi adreste bulamadığı için siparişiniz iptal olmuş gözüküyor sistemde. Siz yeniden sipariş verin sisteme!!

Tabii ki çok sinirlenmiştim. Saat akşam 9’a geliyordu ve daha yemek yiyemiştim!. Bu arada mailime aşağıdaki gibi mesaj gelmişti.

“Siparişinizi teslim ettik!”

Gelmeyen dürümü teslim etmişler!

Trendyol hesabıma girdim baktım, evet orada da “siparişiniz teslim edildi” yazıyor! Nasıl yani, müşteri temsilcisi siparişimin iptal edildiğini söylüyor, Trendyol Sistemi “Teslim ettik” diyor! Tanrım karşımda organize yemek suç örgütü var sanki!

Tabii ki olayın peşini bırakmadım!

Hemen restoranı aradım. Onlar da “Siparişiniz teslim edilmiş” görünüyor sistemde dediler. Ben durumu güzelce tekrar anlattım, bu durumun restoranlarına da zarar vereceğini söyledim. Bu telefonum üzerine dürüst esnaf sağolsun O da olayın peşini bırakmamış. On dakika sonra beni aradı. Kuryeye ulaşmış, kurye aynen şöyle demiş:

“Müşteri adreste yoktu, ben de garibanlara yedirdim yemeği!”

Bunu duyunca açtım telefonu Trendyol’a ağzıma geleni söyledim.

“Siz, hırsız kuryeleri mi çalıştırıyorsunuz? Kurye adresi bulamadığında neden telefonla beni aramıyor, ya da size ulaşıp beni arattırmıyor! Hadi aramadı diyelim, neden adresi bulamayınca yemeği restorana geri götürmüyor, hadi geri götürmedi diyelim, neden sisteminize “teslimat gerçekleşti” diye bilgi veriyor. Nitelikli dolandırıcılık bu! Sosyal medyada, her yerde ve tüm tanıdıklarıma bu olayı anlatacağım!” dedim.  Tekrar aradığımda öğrendim ki, Trendyol, şikayetim üzerine kuryeye ulaşmış, kurye onlara da “sokak çocuklarına verdim yemeği “ demiş.  Modern Robin Hood hikayesi sanki! Hakkında soruşturma başlatılacakmış, falanmış filanmış… 

Akşamın özetini tekrar geçiyorum:

 Yorgundum ve açtım, yemek yiyip mutlu olacaktım. Trendyol  sayesinde çok çok doydum, evet  elbette “stres dolmasıydı” yediğim!

Sonrasında bir baktım Ekşi Sözlüğe, bu olay o kadar çok insanın başına gelmiş ki!



Kendi kendime kızdım tabii ki, mahallenin esnafı dururken trendyol mrendyol ne işim olurdu ki? Ağzım fena yandı, bir daha asla yapmam aynı hatayı! 

Üç dört gün sonra Trendyol’dan mesaj geldi. 

Müşteri memnuniyeti kapsamında paranız iade edildi”.

 Özürleri kabahatlerinden beter! Pardon Trendyol, göndermediğin yemeğin parasını iade ettiğinde bunun adı müşteri memnuniyeti mi oluyor! Satmadığın ürün için peşin aldığın parayı iade ediyorsun, borcunu ödüyorsun! Eğer müşteri memnuniyetini düşünseydin hediye kupon vs. verirdin! Yani Trendyol bunu da mı ben öğreteceğim sana, Türkiye’nin en çok kazanan şirketlerinden birisin güya, yazık çok yazık! Bizim mahallenin pidecisine bir kere telefon edip lahmacun soğuk gelmiş dediğimde adam o kadar ısrar etti ki bir hediye göndereyim diye, ben tabii ki kabul etmedim. Ama işte kriz yönetimi ve müşteri ilişkisi böyle bir şey, o afili toplantılarınızda kişisel gelişim koçluk falan filan safsatalarıyla olmuyor demek ki bazı şeyler!

Bu konunun bir de şu boyutu var:

Bu trendyol gibi kapitalist tekeller, hizmet sunma ayağına  mahallemizin küçük esnafının kazanacağı üç kuruştan bile komisyon alma derdindeler aslında! Gözlerini hırs bürümüş. Madem öyle, toplarım mahalledeki sevdiğim yemekçi esnafın telefon numaralarını, veririm siparişimi misler gibi! Çıkarırım aradan bu komisyoncu kapitalistleri!

 Bir daha Trendyol Yemek mi, evlerden uzak olsun!!

 

 

17 yorum :

  1. aaaa şoke oldum... 15 günde 1 dışarıdan bir şeyler söylerim bazen dominosun kendi sitesinden bazen de getiryemek arbys den 1 kez yanlış siparis geldi 10 dakika dolmadan doğrusu geldi onun dışında hiç sorun yaşamadım.
    sizin olay acaip ama kurye sanırım işten ayrılmak istiyordu ayrımaladığı için atılmanın yolunu buldu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekşi'de Trendyol Yemek ile ilgili yorumları okuyunca bunun bana özel olmadığını, berbat bir sistem kurdukları için kötü niyetli kuryelerin de sistemin bu açığından yararlandıklarını fark ettim. Yemek Sepeti'nde böyle bir şey hiç görmedim. Bence olay tamamen Trendyol kaynaklı

      Sil
  2. Trendyol sadece yemekte deģil her seyde berbat! Yemeksepeti super bu konuda, aklinızda olsun.. üzüldüm açken ben ben deģilimdir resmen.. bir sürü zırcalıkla uğramışsınız, geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trendyol'un her yerde saçma sapan reklamlarını gördükçe gerçekten daha da itici buluyorum ben de.
      YemekSepeti'ni yıllardır kullanırım, böyle bir şeyle hiç karşılaşmadım. Yemek Sepeti restoranların kendi kuryelerini kullanıyor çünkü. Trendyol'un sistemi saçma.
      Her şeye saldırdılar, markete yemeğe... Modacı olarak kalsalardı ya..
      Teşekkür ederim, gerçekten de dediğiniz gibi bir zırvayla uğraştırdılar.

      Sil
  3. trendyol yemek i hiç kullanmadım daha. ama olay ne ilginçmiş. kurye alırken dikkatsizler demek :) ne kurye be sahiden yani robin hood :) stres dolması :) ee akşam ne yedin ne pişirdin evde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence zaten kullanma, Ekşi Sözlüğe bakılırsa hep problem çıkarıyorlar. Kuryeleri de sistemleri de saçma sapan :) Kurye benden alıp gariban doyuruyor, harbiden çok enteresan, ama bence kendisinin yemiş olma ihtimali daha yüksek:)
      O akşam mahallemizin lahmacuncusundan söylemiştim misler gibi :)

      Sil
  4. Yemek sepeti düzeni iyi oturttu. Bunun dışındakilerin garantisi yok bence. Genellikle internette alışveriş etmeyi sevmem. Size geçmiş olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Yemek Sepeti bu konuda çok daha düzgün çalışıyor, ama Ankara Belediyesi'nin esnaf dayanışması için kurduğu portala "Bir siz kaldınız rakip" diyerek karşı çıkınca onlardan da soğudum :)
      Bence siz en güzelini yapıyorsunuz:) internetten alalım tamam ama aradan bu aracıları çıkaralım :)

      Sil
  5. Metehan'la birlikte bir "Ha?" yaptık okuyunca. Yok artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan gerçekten hayret ediyor ama aynen böyle, ve başkalarının da başına gelmiş aynı şey. Bence Trendyol'un yemek sisteminde ciddi problem var. Yemek Sepeti'nde her şey gayet düzgün ilerliyor.

      Sil
  6. Ben Yemeksepeti ni bir kere kullandım,buranın esnafı bizi arayın boşverin onları dedi😁boşverdik arayınca geliyorlar sonuçta.geçmiş olsun,aç ve yorgunken kimseyle uğraşılmaz.ton balığını ekmeğin arasına gömer yerim tek başıma yaşasaydım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esnaf candır, Yemek Sepeti yine iyi, ama Trendyol asla :)

      Sil
  7. Sizin başınıza böyle bir kez tek bir kurye ile sorun yasadiniz diye tüm firmami suçlu ? Yada tüm Trendyol go kuryeleri mi ? Evde olmayabilir telefon çekmeyebilir adresinizin konumu yanlış gösterebilir . Artı 45 dakika bekleme olasiliginiz yanlış restorana verilen bir süre ve kuryeye verilen bir süre zarfı vardır her iki durumda da hazırlayıcı mağaza aranır paket teslim alan kurye yemekte gecikir ise defalarca kurye aranır . O yüzden bana yemek sepetinin ucuz reklamini yapacağım diye çamur atma firmaya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazının tamamını okumadığınız belli.
      1- Yemek teslim edilmiş görünüyor sistemde.
      2- Kurye kafasına göre yemeği birilerine vermiş.
      3- Evet bu şekilde sistem açığı varsa firma suçludur.
      4- İstediğimi yazarım, bu durum size bana çemkirme hakkı vermez
      5- Bu blog benim alanım, siz de bir blog açın istediğinizi yazın
      Sevgiler...

      Sil
  8. Benim başımada bugün geldi. Kurye telefonla aradı yetişemedim sipariş notuna kapıya bırak yazdığım halde bırakmadı. Döndüm meşgule attı başka numaradan aradı kapadı onada döndüm meşgule attı bide baktım siparişi iptal edip alelacele gitti. Takip sisteminde hala arka sokakta bekliyordu. Müşteri hizmetleri kurye hk.da şikayet kaydı açtık parayı iade edemiyoruz dedi. Bilmiyorum ne olacak böyle resmen hırsızlık yapıyor kuryeler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun, ben restoranı da aramıştım, sonra Trendyol'a hem yazdım, hem de telefonla konuştum. Zorla para iadesini alabildim, sonra da bir daha asla onlardan yemek siparişi vermedim. Bence siz de peşini bırakmayın. Yemediğiniz yemeğin parasını neden ödeyeceksiniz ki...
      Yemek sepeti sistemi çok daha iyi, en iyisi tabii ki restorandan direkt sipariş vermek.

      Sil
    2. Bu arada Ekşi Sözlük'e bir kez daha baktım, 100 sayfa şikayet var Trendyol Yemek hakkında, hep de benzer sebepler, iade edilmeyen paralar, kurye hatasını müşteriye ödetmeler gibi gibi...
      https://eksisozluk1923.com/trendyol-yemek--6713771?p=100

      Sil