8 Ocak 2023 Pazar

2022'ye Atış Serbest

2022’ye söylenecek çok sözüm var. Bizim zaten genlerimize işlemiş, gidenlerin ardından olur olmaz söylenmeler.

Başlıyorum:

Ey 2022! Utanmadın mı bu kadar enflasyonun altında hepimizi ezmeye! Her gün etiket değiştiren marketler sardı dört bir yanımızı. Fiyat cahili olduk sayende. Geçen gün bakkal Ali Abi’den 1 litrelik karton kutuda süt alacaktım, 10 lira uzattım; güldü. Süt meğer 30 lira olmuş! Ne diyeyim ben sana 2022! Karton süt kutularının altında kalasın, sütler dökülsün üzerine yapış yapış olasın. O yapış yapışlığına sinekler konasın! Sineklerin salyaları kuyruğuna dolanasın.

Bitti mi, hayııır bitmedi!

Sen ne utanmazmışsın 2022! Kış saatine bizi sen de geçirmeyi başaramadın. Çoluk çombalak gece karanlığında yollara döküldük. Senin yüzünden güneş yüzü görmeden aylarımız geçti. Karanlıklarda kalasın 2022, sevgiyle anılmayasın! “Ayy 2022 mi, aman adını bile anma o mendeburun” diyesiler.


Daha soğumadım 2022!

Sosyalizmi bile kendine göre yorumladın; eğdin büktün. Okumuş dirsek çürütmüş, 20 sene tecrübe edinmiş nitelikli işgücü ile hiç deneyimi olmayan vasıfsız işçi arasındaki makası daralttın. Eşitliği tersten anladın. Herkesi asgari ücretin üç aşağı beş yukarı bir yerlerinde eşitledin. Gerçi küçük kardeşin 2023, daha üç günlükken bu konuda senin pabucunu dama attırmadı ya neyse… Makaslara gelesin 2022, kovalayanlardan kaçamayasın!

Kişisel özgürlüklerimizin senin yılında daha da daralmasına mı söyleneyim, küresel ısınma yüzünden bir tanecik kar yağmadan geçen aralık ayına mı kızayım, sana ne diyeyim a 2022!  Yeni yılı karşılama coşkumuzu bile yok ettin, tüh be yazıklar olsun sana 2022!

Daha yazacak çok şey var da vaz geçtim şu anda! Beni Cennet Mahallesi’nin söylenen Pembe’sine benzettin ya! Hay kunduzlar kovalasın seni e mi! En iyisi seni yok saymak! Ben söylendikçe kendini bir şey zannedeceksin madem, yoksun sen 2022, zaten hiç olmadın ki!

2023, sen bari böyle yapma, canımızsın, bitaneciğimizsin...

NOT: Bu yazıyı okuyanlar, aşağıda istediği kadar 2022’ye söylenebilir, atış serbest 

 😊


6 yorum :

  1. Merhabalar.
    Biz zaten daha 2022 yılının içindeyken dolu dolu atmıştık. İlene ilene intizar kalmadı. 2023 yılının da 2022 yılını aratmayacağı söyleniyor. 2022 yılında doğru dürüst ne yağmur, ne de kar yağdı. Şu anda 2023 yılının Ocak ayının ilk haftasını bitirmek üzereyiz hala yağışlar yoktur.

    Gidişatımız her açıdan kötüdür. Şu andaki gidişatın hiç ele alınır yanı yoktur. Bence 2023 yılını fazla da ürkütmeden ilenmeye hazır olmalıyız. Çünkü görünen köy kılavuz istemiyor.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, ben umutsuz olmak istemiyorum. 2022'de dibi gördük, 2023'de sıçramalıyız :)

      Sil
  2. ha haaa 2023 ya aratmasın madem 2022 yi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman aman şeytan kulağına kurşun, tahtaya vurdum 3 kere, :))

      Sil
  3. Başından hastalıkla girdik, çıkışta pahalılık bel büktü, paramız pul oldu, yağmurlar bile kurudu. 2022 genelde değil özelde de beni yıktı geçti ama 2023 de toparlanacağız umarım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, 2022 bütün kötülüklerini aldı ve gitti. 2023 için hâla umudumuz var:)

      Sil