6 Ekim 2024 Pazar

İyi Şeyler Hareketi-2- Hatırla Sevgili

Kadıköy’de bir semt. Bir iki sokak öteden gelen bir akordeon sesi geliyor kulağıma. Hatırla Sevgili şarkısı… Gittikçe yaklaşıyor ses. Hemen peçetenin arasına bozuk paraları koyarak hazırlıyorum atmak için. Usul böyle… Eğer sokakta birileri müzik yapıyorsa, onlara minik de olsa katkıda bulunmak gerek.

Müzik sesi gittikçe yaklaşıyor. İçim kıpır kıpır… Evet, geçen gün dinlediğim müzisyen aile bu. Gençten bir baba, on küsur yaşlarındaki genç kız ve dört yaşlarındaki küçük erkek çocuk.

Çocuklar bakkal Ali Abi’ye doğru yöneliyor. Gözleri cips standında. Uzun uzun baktıktan sonra bir tanesini seçiyorlar. Abla, küçük çantasından 10 lira çıkarıp uzatıyor Ali Bakkal’a. Bakkal, iki elinin parmaklarını tam açıp üç kere sallayarak 30 ve tek elini sallayarak toplamda 35 demek istiyor. Abla, çantasından bir onluk daha çıkarıp veriyor bakkala.  Ali Bakkal elleriyle "on beş daha" işaretini yapıyor. Kız, iki elini yanlara açarak “yok” demek istiyor. Ali Bakkal eliyle “tamam tamam” diyor gülümseyerek. “Üstü benden olsun” diyor.

Bu arada uzaklaşıyorlar. Bu sefer bizim pencerenin önünden geçmeyecekler mi yoksa? Ali Abi’ye sesleniyorum,

“Ali Abi kızı çağırır mısın, para atacağım…”

Ali Abi “Heeyy” diye bağırıyor. Kız dönüyor, Ali Abi beni gösteriyor. İşaretle gelmesini söylüyorum. Attığım paraya gülümseyerek teşekkür ediyor. Bu arada karşı komşu, adını bilmediğim, Arzu’nun annesi olarak kodladığım kadın da hazırlamış parayı, bir onluk da O atıyor. Sonra da bana dönerek:

“Çok severim ben müziği” diyor…


Camdan cama konuşuruz yıllardır, ama adını bilmiyorum hâlâ. Adını bilmeye gerek var mı? Bence yok. Böylesi sanki bir romandan alıntı gibi…

Müzisyen baba, biraz hızlı bir tempoyla “İzmir’in dağlarında çiçekler açar…” marşını çalarak uzaklaşıyor.

İzmir’de açar mı bilinmez ama, bizim mahallede bir anlık da olsa çiçekler açıyor. Herkes gülümsüyor.

İşte böyle güzel ânlar da yaşanıyor ülkemizde…

Hatırla Sevgili, lütfen hatırla...

İyilik ve güzellikler, her ne kadar gözler önüne serilmese de; ana haber bültenlerinde, dizi senaryolarında, sosyal medya gönderilerinde kendilerine yer bulamasa da; güzel yurdumun ücra da olsa bir yerlerinde devam ediyor…

Sevgiyle efendim, sadece sevgiyle…

Hatırlatarak...



4 yorum :

  1. Sayende evde mırıldanmaya başladım, uzun zamandır şarkı mırıldanmadığımı fark ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu bana 🌺🥰 Demek ki hareket sonuç vermeye başladı bile 🙏🫠🦋

      Sil
  2. eveet veriyoz onlara para tabii. yolda çalan söleyen öğrencilere de, bir de direk gelip para isteyenler var, üstelik bakımlı insanlar, onlara da veriyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şahane 🥰 Bir de camın önüne gelen martılara, kargalara ve de serçelere de yiyecek veriyoruz. Kahvaltıdan artan haşlanmış yumurtaya bayılıyorlar :)

      Sil