Bundan
yaklaşık 5 sene önce, Tivibu henüz çok bilinmezken Tivibu'lu
olmuştum. Tivibu Tivibu hu huuu diye şarkısı vardı reklamlarda
hatırlarsanız. Çok isteyerek değil, çanaksız olduğu için
biraz da mecburiyetten. Çünkü çanak anten alırsam evin içinden
boylu boyunca kablo geçmesi gerekecekti, evden kablo geçsin
istemedim, neyse işte Tivibu'lu oldum.
İlk
zamanlar kendisiyle ilişkimiz bir flörtün cicim ayları gibi gayet
güzeldi. “Seç İzle” ve “Kirala İzle” diye seçenekleri
vardı. 9.90 lık en mini pakete sahip olmama rağmen bedava “Seç
İzle” klasöründen film seçip izlerdim. Çoğu eski meski filmlerdi ama
olsun, ne mutlu günlerimizdi!
En
mini pakete sahip olsam da Nat. Geo. Adventure gibi güzel belgesel
kanallarımız da vardı. Gerçi HD kanalları izlettirmiyordu ama en
azından abuk sabuk filmler de gösterse Planet Türk, Planet Sinema
gibi film kanalları ile oyalanabiliyorduk. Bu film kanallarının
görüntü kalitesi berbat da olsa arada sırada Türk filmi izlemek
terapi gibi geliyordu. Halk Tv yoktu gerçi, tek tip yayın yapan
kanalların aksine değişik şeylerden bahseden Ulusal Kanal vardı
mesela, hiç yoktan iyiydi. Ülkede olup bitenlere muhalif bir
pencereden bakabiliyorduk.
Yeniydi
Tivibu ama teknik hata ile pek karşılaşmazdık. Bir şey olduğunda
da müşteri temsilcileri acayip ilgi gösterir, sorunumuzu şıp diye çözerlerdi. Öyle ya tivibu, tivibu huhu diye şarkılarla yeni
ürünlerini pazarlama aşamasındaydılar, müşteri memnuniyetine
önem vermek zorundaydılar.
Ne
zaman ki Tivibu yaygınlaşmaya başladı; tabiri caizse arkadaşların
bitleri kanlanmaya başladı, hizmet kalitesi de yerlere düştü ne
yazık ki.
Önce
kanalları tırpanladılar yavaş yavaş. Ulusal Kanal gitti, Planet
Sinema gitti, Planet Türk gitti, en sevdiğim Nat Geo Adventure
gitti. Bir ara reklam olsun diye bedava verdikleri FilmTv'nin
gittiğini söylememe gerek yok sanırım.
Artık
ezbere bildiğim şikayet numarası 4440375'i arayıp “bu kanallar
neden yok artık?” dediğimde
“Kem de küm, ee şey işte onların
yerine Planet Pembe ve Planet Mutfak var” gibi saçma şeyler
söylediler. Kardeşim yemek tarifi ve pembe dizi ile film aynı şey
mi diyemedim, desem ne değişecekti ki?
Birdenbire
“seç izle” klasörünü en mini pakete sahip, 9,90 (bu arada
artık 12 ya da 13 gibi bir şey oldu bu fiyat, tam bilemedim şimdi, otomatik ödemede)
ödeyen bizim gibi paryalara, aşağı tabakaya (!) kapatıverdiler
ansızın. Bir sabah uyandık ve bedava filmlerimizin yok olduğunu
gördük. Bedava film seçmeye kalktığımızda “bir üst pakete
geçin” mesajı ile
“hooop yassah hemşerim, paran kadar
konuşacaksın” tavrını bize layık gördüler. Üstelik haber
verme nezaketi hak getire! Aradığımda meşhur 4440375'i,
“Ben
Tivibu aldığımda bedava film izleyebiliyordum, ne oldu?” diye
sorunca “işinize gelirse” nin kibarcası olan “ bundan sonra
bu şekilde efendim” yanıtını aldım.
İyi
kötü idare ediyorduk, çünkü dedim ya, çanak istemiyordum.
Kablolu tv ile görüşeyim dedim; Türkiye'nin en büyük şehrinin
en bilinen semtinin göbeğinde böyle bir hizmet yoktu maalesef!
İşin komiği de bizim sokakta vardı, ama 125 metre ötedeki
apartmanda bitiyordu döşenen kablolar; dolayısıyla kablolu tv'den
yararlanamazdık.
Hay bin kunduz! Yıl 2014! Çatıya eski tip anten mi koysak, yoksa tencere kapağı mı?
Son
günlerde teknik arızalar öyle arttı ki Tivibu'da, insanın
parasıyla rezil olması sanırım tam da böyle bir şey. Yazarken
bile sinirden gülüyorum:
Sistem
o kadar yavaş ki, kumandaya 5 yazıyorum mesela, beşinci kanala
gideceğime kendimi 8 de buluyorum, algılamıyor kumanda
komutlarımı, sanki Commodore 64 çağından kalmış!
Parasıyla
film izlemek istedim dün, “kirala izle” klasörünü açtım.
“Şu anda zaman detayına ulaşılamadığı için işleminizi
yeniden yapın, kutunuzu açıp kapatın, olmadı 4440375'i arayın”
mesajı geldi. Kutu açıp kapatmaktan ctrl-alt-delete ile iş
yapmaya çalıştığım, külüstür bilgisayar reva görülen eski
iş yerindeymişim dejavusu yaşıyorum, sinirler laçka ki ne laçka!
Efendi
efendi şikayet hattını aradım yine de; otomatik ses “tahmini
bekleme süreniz 1 dakikadır” demesine rağmen tam 14 dakika 25
saniye beklemede kaldım. Tahmin edeceğiniz üzere
kapattım telefonu. Şikayet hattında bekleme süremden de kazanıyor
bu Ttnet diye düşünmemeye çalıştım; netekim sabit hattan yani Ttnet'den arıyordum, çifte darbe!
Bence
benim gibi herkes şikayet ediyor ve bence pazar günleri telefona
bakan eleman sayısı oldukça az. İyi de kardeşim en çok pazar
günleri izlemiyor muyuz bu televizyonu..
Tivibu
tivibu hu huuuu!
"Kategorilere
ulaşılamıyor" diye bir hata var çok gülüyorum. Sanki doksanlı
yılların bilgisayarları gibi..
Tivibu
tivibu hu huuuu!
Zaten
o kategorileri yapan arkadaşları da ayrıca tebrik etmek lazım.
Kırmızı halı kategorisinin içinde alfabetik liste, ayrıca başka
bir alfabetik liste daha! Nereye bakacağımı şaşırıyorum. Öyle
karman çorman ki film kategorileri, ben mesela en mini paket sahibi
parya sınıfı olarak hangi filmlere erişebileceğimi bilemiyorum.
Tek tek bakmam lazım ki göreyim bana hangilerini izlettirmiyorlar.. Hangisi paralı hangisi parasız diye tek tek filmlere bakmak ise Çin işkencesi, insanı korsan cd'ye teşvik ediyor neredeyse!
Bir
de HD meselesi var ki anlamak mümkün değil. Bu Tivibu, Hd filmleri
2-6 TL ye kiralıyor güya ama bana HD film yassah! "Parasıyla değil
mi kardeşim, niye izleyemiyorum HD film?" dediğimde ise “ bir üst
pakete geç, daha çok öde” diyor.
İnat
değil mi daha çok ödemiyorum. Beni aptal yerine koyarak bir üst
pakete geçirtmeye çalıştıkları sürece de ödemeyeceğim!
TRT
vergisini elektrik faturalarında yıllardır dayatan devlet, beni neden bunlarla
muhatap bırakıyor sorusu ise ayrı bir muamma!
Bir
kez bile açıp izlemediğim TRT için vergi veriyorum, üzerine
dicibilmem ne, smart cart curt, tivibu huhu için ayrıca para
ödüyorum, soygunun haddi hesabı yok!
Ya
bir de şu kumanda meselesine değinmek istiyorum.
İlk
aldığımda yaptıkları memnuniyet anketinde de söylemiştim. Bu
kumanda ergonomiden fersah fersah uzak demiştim. Sağdaki televizyon
kumandası, soldaki Tivibu kumandası.
Tivibu
kumandası neden bu kadar küçük?
Cebimde mi taşıyacağım ben
bunu? Hayır parmaklarım da incedir ve buna rağmen ben bu tuşlara
ba-sa-mı-yo-rum! Tombul parmaklıların hali nicedir düşünmek bile istemiyorum, yanlarında çocuk bulundurmaları lazım bu kumandayı kullanabilmek için:
- Orçun evladım, bas yirminci kanala.
- Çikolata almazsan olmaz dedeciğim..
Ya bu Tivibu yüzünden yeni nesil rüşvete alışıyor bir şey değil..
Abartmayayım durumu, hadi
bastım diyelim zorlana zorlana, kumanda simsiyah! Karanlıkta tv
izlemeyi severim ve akşamları bu kumandayı ışık olmadan göremiyorum.
“Gidip ışığı açıp sonra da kumandayı kullanacaksam o zaman
kumandaya ne gerek var ki? Madem kalkıyorum, gidip aletin üzerinden
de değiştiririm kanalları eski Şaplorenz televizyonlar gibi”
dedim geçen gün toplu şikayet ederken, “buna yapabileceğimiz
bir şey yok” dediler.. Ya bari ileteceğiz ilgililere falan deyin, müşterinin gazını alın değil mi ama. Hani tüketim toplumunda müşteri her zaman haklıydı, her şey yalan!
Aslında ben huysuz, olduk olmadık şeyleri şikayet eden şımarık biri değilim.
Çağrı merkezlerinde zor koşullar altında çalışan arkadaşlara
da olabildiğince nazik davranmaya çalışırım her zaman. Bu
yazıyı yazmaktaki amacım öncelikle içimi dökmek, sonrasında
ise belki Tivibu çalışanlarından biri bu “cinnet geçiren
müşteri” yi duyar da hak verir diyedir. Yoksa rakip
şirketten filan değilim yanlış anlaşılmasın. Ben sadece 2014
yılı teknolojisine yakışır bir tv hizmeti almak istiyorum
kazıklanmadan, çok mu şey istiyorum?
Ha
bu arada yiğidi öldürüp hakkını yemeyelim, bildiğim kadarıyla
başkalarında olmayan güzel bir özelliği var Tivibu'nun. Durdur
izle, tekrar izle.. Bütün kanallardaki dizi ve programları
hafızaya alıyor, bir hafta oradan izleyebiliyorsunuz. Ama nedense
Cnbc-e dizileri hariç! Orada kaliteli diziler olduğu için olabilir mi? Bilemiyoruz, Tivibu böyle uygun görmüş!
"Durdur İzle" ise süper bir özellik
gerçekten de, 90 dakika canlı yayını dondurabiliyorsunuz.. İyi
de benim anlayamadığım şey şu:
Rekabet çağında iken neden
dicibilmem ne, smart cart curt gibi platformlar da bu teknolojiye
geçmiyor ve neden sırf bu "durdur izle" cazibesi yüzünden Tivibu'nun onlarca
hatasını sineye çekmek zorunda kalıyoruz?
Dijital
platform yöneticileri uyuyor mu?7