14 Mart 2018 Çarşamba

Poker surat olacağına botokslu yüz olsun!


Bir süredir düşünüyordum, bu insanları nasıl anlatmalı diye. Nihayet tabiri caizse “Cuk diye oturan” bir tanımlama buldum. Evet bu insanlar “Poker Suratlı!” Aslında “poker suratlı insan” yerine “poker suratlı adam” demeyi tercih ederim; çünkü bu cinslerin kadın versiyonlarına pek rastlamadım. Bana kalırsa kadınlar iyi niyetlerini veya entrikalarını saklamayı pek beceremeyip tüm duygularını yüzlerine yansıtıyor. Evirip çevirmeden söylemek gerekirse, ben kadınların yüzlerini daha rahat okuyorum diyebilirim. Belki de hemcinslerimi iyi tanıdığım için olabilir bilmiyorum nedeni ama, şu bir gerçek ki bugüne kadar bu konuda pek yanılgıya düşmedim. Neyse şimdi “adam” desem, “cinsiyetçi söylemle” eleştirilim falan! Hiç bu toplara girmeden direkt anlatmak istediğim tiplerin hepsine  “poker suratlı insan” diyeyim olsun bitsin…

Peki ama neden böyle diyorum? Çünkü bu adamların yüzünde ifade yok, mimik yok; yani duygu yok! Mesela kötü bir olay oluyor; diyelim ki sokakta yangın var; bu adamların yüzündeki donuk surat ifadesi; kahvaltı ederken yüzlerine yansıyan ifadeyle aynı kalıyor! Doğum günü pastasındaki mumları üflerken yüzlerinde beliren ifade ile cenazeye giderken yüzlerinde beliren ifade aynı. Abartmıyorum, gerçekten öyleler! Peki bu adamlar olumlu duruma da olumsuz duruma da aynı tepkiyi gösterince ne oluyor? Haliyle “poker suratlı” tanımı ortaya çıkıyor. 

Hani vardır ya profesyonel poker oyuncuları, filmlerde falan görmüşsünüzdür. Ellerindeki kağıtlar beş benzemez de olsa  önlerindeki bütün parayı ortaya sürerler; bunu yaparken de donuk bir ifade belirir suratlarında… Blöf mü yapıyor, yoksa eli floş royal mi  diğer oyuncular asla anlayamaz. Benim anlatmaya çalıştığım adamlar da aynı böyleler. Mesela adam bir karar alıyor, o kararı niçin almış kesinlikle anlamıyorsunuz. Yaptığı hamlenin amacı ne? 

“Seni uçuracağım” derken belki de sizi uçurumdan aşağıya atma planları yapıyordur! Kim bilebilir…

Peki bu adamların tek özellikleri donuk yüz ifadeleri midir? Elbette hayır. Bu adamlar ayak üstü bin sekiz yüz elli tane yalanı bir çırpıda söyleme kabiliyetine de sahiptir. Mesela hiç sevmedikleri eşlerine onu ne kadar çok sevdiklerini bir çırpıda söyleyebilirler. Hadi diyelim ki bu masum bir yalan. Diğer durumlardaki tehlikenin boyutunu tahmin bile edemezsiniz. Hele ki makam mevki sahibilerse eyvah eyvah… En çok iş hayatında söylerler yalanı. Mesela tüccar olmaya görsünler; müşteriyi kandırmak için Mars’da fabrika kurduğu yalanını bile atabilir bu adamlar. O derece yani… Ve işin kötüsü de bu adamları tanımayan herkes yalanlara inanır. Hatta övgüyle söz edilir kendilerinden :

“Vay be, helal olsun; adam Mars’ta fabrika kurmuş!”

Poker suratlı adamlar kolay yalan söyleyebildikleri için haliyle bu adamlara güven de olmaz. Yani bu adamlarla yola çıkılmaz. Anında üç kuruşa satılır, yolda yayan kalırsınız! En büyük özelliklerinden bir diğeri de her şeyde para izi aramalarıdır. E pokerci olmanın da bir raconu var elbette. Kolay kazanıp kolay kaybeden insanlar bunlar…  Karısına hediye alır misal 25 TL’lik; hediyeyi verirken o 25 olur 250! Ve ballandıra ballandıra da abartır:

“Karıcığım sana tam tamına iki yüüzz elliii telelik çiçek aldım, değerini bill!”

Zavallı karısı başlarda bu yalanlara inansa da zaman içinde mutlaka adamın gerçek yüzünü anlayacaktır. Bu durumda iki seçenekten biri bekler poker suratlı erkeklerin eşlerini. Ya  her şeyi kabullenip onlar da “bayan poker surat” olma yolunda kocalarına benzemeye çalışırlar. Çünkü  konjonktür bunu gerektirir; ya  da “Bir yalancıyla daha fazla yaşayamam!” diyerek boşanırlar. Onurlu olmak ikinci yolu gerektirir elbette ama, dedim ya yerel konjonktür koşulları sarmalar insan denilen mahlukatı, bunu anlamak da beyin ve izan ister…  (İzan: Anlama yeteneği / TDK)

Peki ben bunları niye anlattım? Sadece basit  ve güzel bir dileğim vardı; o dileğim anlaşılır olsun diye bunca şeyi yazdım; sizin de zamanınızı aldım affola.  İşte şudur dileğim:


“Çevremizdeki insanların suratları ifadesiz, mimiksiz olacaksa; bunun nedeni sadece yüzlerine yaptırdıkları botoks olsun a dostlar...”
 

10 yorum :

  1. Ben hayatımda sadece bir insan tanıdım poker yüzlü ve bu kadındı. Sevinse de üzülse de yüzünde hep aynı ifade vardı ve bu ifade hep biraz memnuniyetsizdi. İnsanın enerjisini sömürüyor böyle yüzler görmek. Çok haklısın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet böyle tipler insanın enerjisini de sömürüyor, uzak olsunlar :)

      Sil
  2. Yazınızı okuyunca ülkemin siyasetçileri geldi aklıma. Dün kanal D'de izlediğim sağlık bakanı mesela. Efendim, beyefendi Tıp Bayramı nedeniyle bir şeyler söylemek zorunda hissetmiş. Ahmet Hakan da onun bir gün önce mecliste yaptığı kavga görüntüleri eşliğinde güzel bir haber yapmış bunu. "Sağlık çalışanlarına uygulanan şiddet felaket boyutundaymış." Bunu derken ekranda aynı bakanın CHP milletvekili danışmanına tokadı yapıştırdığı sahne defalarca tekrarlanıyor.
    Siyasetçilerin çoğu poker insan. Bana göre tamamı öyle. Poker insanlar düşünce ve niyetlerini gizlemekte usta. Siyasetçiler de bunu iyi beceriyor. Büyük bir hırsla makam, mevkilerini korumaya çalışırken esas yapmaları gereken halkın refahı ve mutluluğu umurlarında değil. Hepsinin yüzünde sadece vatanını, milletini düşünen insan maskesi. Ne var ki halkımızda "izan" yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onların çoğu dediğiniz gibi ifadesiz suratlarıyla kendi çıkarları peşinde koşan pokerciler. İş hayatında haksız mevkiler elde etmeye çalışanlardan tutun da babasının mirasını ele geçirmeye çalışan kurnaz çocuğa kadar say say bitmez bunları...
      Keşke insanlar bebeklikteki saflıklarını böylesine yitirmeseler...

      Sevgiler, selamlar...

      Sil
  3. Bir an çiftlik bank hakkında yazıyorsunuz sandım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok, yüreğim kaldırmaz o kadarını, ben genelden gidiyorum :) Nereye isterseniz oraya çekebilirsiniz :)

      Sil
  4. Dostum baya zamandır bloğunu ziyaret etmiyorum yazını okumayı bitirdiğimde bir şey fark ettim herhangi bir reklam göremedim ne adsense nede başka bir şey sebebi ne cevabını merakla bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsense sebebsiz yere beni sistem dışına itti, sordum yanıt da vermediler. Diğer reklam biçimlerine de inancım yok :)
      Arada sırada tanıtım yazısı yayınlıyorum o kadar :)

      Sil
    2. Merakımı giderdiğiniz için sağ olun beğenerek takip ediyorum iyi geceler bayan :)

      Sil
    3. Teşekkürler, sevgiler :)

      Sil