24 Ekim 2019 Perşembe

Suçlu kim hakim bey!


Dört beş sene freelancer olarak çalıştıktan sonra iki sene önce tekstile geri döndüm biliyorsunuz. Ne oldu sonra? Tabii ki feleğim şaştı. Ne doğru dürüst kitap okuyabiliyorum, ne doğru dürüst sanatla ilgilenebiliyorum, ne de doğru dürüst yazı yazabiliyorum artık. Baba Sahne oyun yazma yarışması açmış mesela, Ocak’a kadar da vakit var. İçim gidiyor ama ne mümkün! Aslında bu durumdan yakınmaya hakkım da yok. Çünkü kimse kolumdan tutup zorla fabrikaya atmadı ya beni. Her şeyi bilerek ve isteyerek kendim yaptım.

Suçlu benim hakim bey! Peki benim suçum ne hakim bey?


Bir işte çalışmayı istemek suç mu?  Bu işin bir ortası yok mu? Evde çalışsam hareketsizlikten canım sıkılıyor, işe gitsem yorgunluktan başka bir şey yapmaya vaktim kalmıyor! Suçlu kim hakim bey?

HAKİM BEY : (Güçlü ve babacan bir sesle)
Suçlu kapitalizm kızım.

BEN: (Kendini acındıran bir sesle, hafif ağlamaklı )
Peki çözüm ne hakim babacığım? Ben nasıl mutlu olacağım?

HAKİM BEY : (Deneyimli ve Hulusi Kentmen sesi ile)
Söyle kızım, nedir canını bu kadar sıkan durum? Derdini söylemeyen derman bulamaz!

BEN: (Çok düşünmekten ezberlediği şiiri bir çırpıda okuyan ilkokul çocuğu heyecanı ile)

Sabah 05:56’da kalkarım
Bir yumurtayı suya atarım
Soğumuş ekmek, biraz da zeytin
Aman efendim ne de zor yeniiir….

HAKİM BEY: (Şaşkın ses tonuyla, biraz da meraklı)
Bu şarkı değil miydi kızım! Sanki biraz deforme olmuş!

BEN: (Heyecanı devam eden kız çocuğu sesi ile)
Daha bitmedi şarkım Hakim Babacığım.

HAKİM BEY: (Biraz sabırsızlanmış baba sesi ile)
Haydi çabuk ol biraz, adaleti geciktirmeyelim! Zaten trenin son düdüğü çalıyor yavrum evladım.

BEN: (İşçisin sen işçi kal modunda, biraz büyümüş insan sesiyle, hızlı hızlı, gramersiz)


Saat altıda kalktıktan sonra evi toplayıp duş alıp kahvaltı hazırlayıp kahvaltı yapıp saat tam yedide servise binip sekizde işte olup sadece on dakika yemek molası vererek tam on saat on beş dakika çalıştıktan sonra akşam altı çeyrekte çıkıp servise binip trafik iyiyse yedi buçuğu beş geçe evde olduğuma sevinip trafik kötüyse asla arabeske takılmayıp ve fakat Beyaz Türklere özgü bunalımları taklit edip sekizde evde olup ocağın altını sonuna kadar açıp saçma sapan hızlı bir yemek yapıp sekiz buçuğa doğru yiyip bulaşıkları makineye koyacak gücü olmayıp ikili koltukta biraz televizyona bakıp dokuz buçuğa doğru uyuklayıp sonra uyuyup sonra gece üç buçukta uyanıp işle ilgili sorunlar düşünüp sonra tekrar uyuyup sabah 5:56’da çalacak saatten bir iki dakika önce uyanıp…

HAKİM BEY:  (KIzgın ve otoriter bir sesle)
Tamam kızım, sen artık sus. Şimdi herkes ayağa kalksın. Karar!
İsviçre Medeni Kanunu’nun sekseninci maddesi ve birinci fıkrasına göre günde dört saat çalışılmasına…

BEN: (Çok mutlu ve hayalci ses tonumla)

Hakim Babaaa, sen çok yaşaaa, sistem feda olsun sanaaa...

HAKİM BEY: ( Mahmut Hoca edasıyla)

Otur kızım, tezahüratı da kes!  Herhalde böyle bir karar vereceğime inanmadın değil mi! Sen bu ülkede işsizlik oranı ne biliyor musun? Sen çıksan o işe senden daha az maaşa kaç kişi razı olur haberin var mı? Haberin var mı taş duvar, demir kapı kör pencere?
Hem Hulusi Kentmen gibi hakim hayal et, hem İsviçre koşullarında çalışmıyorsun diye üzül,  hem  yazar olmayı iste, hem de taze fasulyeyi soğuk ve zeytinyağlı yeme konusunda ısrarcı ol! Sana diyecek lafım yok. Sanki dışarıda da Tarık Akan ve Gülşen Bubikoğlu ağaçlardan ağaçlara el ele koşuşturuyor!


BEN: Bir bardağın yarısı dolu mudur boş mudur Hakim Baba? Yumurta mı civcivden çıkar, civciv mi kümesten! Olmak mıdır olmamak mıdır mesele? Yoksa Bir Baba Hamlet'in dediği gibi "Var olmak mıdır, yoksa yok olmak mıdır temel çelişkimiz? "Toma"domatesin İzmirce kısaltması mıdır, ağaçlar neden yaşken eğilir…

Lir lir lir lir lir…



17 yorum :

  1. Çalışma hayatı zor, işsizlik çok daha zor. Allah kolaylık versin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam da yumurta mı civciv mi çelişkisi gibi :)

      Amin amin cümlemize :)

      Sil
  2. haklısın iç karartıcı görünüyor yaşanılan çalışma ve hayat tarzı, berbat bir çark kurulmuş, dönüp duruyoruz.Bu arada harika anlatmışsın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birileri zevk-ü safa içinde yaşarken geri kalan çoğunluk duvarlar arasına hapsolmuş ne gam!

      Bir çırpıda çıktı bu yazı, beğenmenize sevindim :)

      Sil
  3. Bu deve güdülmek zorunda nokta!! :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devenin yolunu değiştirmek bizim elimizde değil mi :=)

      Sil
  4. Çalışma saatleriniz çok uzunmuş, gerçekten başka hiç bir şey yapmaya vakit bulamazsınız ki zaten. Para kazanmak böyle zor olmamalı diye düşünüyorum , kolay kazananlar ve eğlenerek çalışanlar da var.

    YanıtlaSil
  5. Okulda ülkemizin ekonomideki en büyük avantajının ucuz iş gücü olduğunu öğrenirken olayı çakmamışız. Sonra mezun olup işe girdik. Anaaa, ucuz iş gücü bizizzzz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir özet olmuş. Bunu hakim beye de anlatır mısın, nolur anlat, artık beni dinlemiyor :(

      Sil
  6. Yaz Evde Yazar yaz. Hiçbir şey engel olamamalı yazmana. Göreceksin, yazmak dinlendirecek seni:)

    YanıtlaSil
  7. Sen çıksan o işe senden daha az maaşa kaç kişi razı olur haberin var mı?
    İşte ülkemizdeki durumun özeti bu tek cümle. Allah kolaylık versin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şehre üniversite açarak sorunu daha da büyüttüler. Oysa yapmaları gereken tek şey, sanayi üretimini ve tarımı teşvik etmekti...

      Sil
  8. Eglenceli, çok keyifli ve çok bizden bir içerik. Bayıldım, bu kadar güzel anlatılabilirdi. Çalışmak eğlenceli olsaydı üzerine para almazdık, eğlendiğimiz her şeye para veriyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim:)
      Ve evet çok doğru, tam yerinde bir saptama yapmışsınız, ben de yorumunuza bayıldım :)

      Sil
  9. Bütün dünya benim olsa gamım gitmez nedendir bu?
    Ezelden gam turâbıyla yoğrulmuş bir bedendir bu.

    YanıtlaSil