31 Aralık 2023 Pazar

2023’ün Muhasebesini Yapmıyormuş Gibi Yaz Pampa!

Sabah yataktan kalkarken kafamda kurgulamıştım yazıyı. 2023’e şöyle işsiz başladım, şöyle deprem oldu, şöyle huzursuz zamanlar yaşadım, ondan sonra seçimlerde muhalefet nasıl çöktü, yaz geçti bitti gibi olumsuz şeylerden başlayacak, sonra şöyle devam edecektim:

Eylül’de gittim tatile ekonomik olsun diye ama ne güzel bir oteldi, sonra Fethiye’de unutulmaz anılar, sonra Didim. Nasıl mideyi bozduğum, yanımdaki tek ayakkabımın nasıl ayağımı sıktığı. Bütün o çektiğim acıların aslında ayakkabının değil manikürcü Sibel’in yüzünden olduğunu anlayışım. Sonra tatil biter bitmez evde musluğun patlaması, tamirden sonra tekrar patlaması ama sonra kurultay ile on altı yıldır çoktan gitmesi gereken ama koltuğa yapışmış KK’dan kurtulma operasyonu ve azıcık da olsa beliren umut. Sonra “Enerciii” diyen sosyal medya ünlülerinin tırnak yaparak, krem satarak nasıl bir zenginlikte yaşadıklarının ortaya çıkması ile gündemin bir anda değişmesi. Onlar tırnak yaparak zengin olurken manikürcü Sibel’in gece on ikilere kadar çalışıp ayakta kalmaya uğraşması ve pedikür yaparken ayağımı incitmesi. Sonra “Tatile gideceksen pedikürünü son güne bırakmayacaksın, acıyacaksa da evde acısın birkaç gün” kararını alışım ve bu konuda derin aydınlanma yaşayışım… Sonra eski iç işleri bakanının birden sahnelerden geri çekilmesi, hatta yok olması. Ondan sonra martı çığlıkları. Martıları dinozorlara benzettiğini söyleyen bir ünlünün demecini okuyuşum, martı seslerini nasıl sevmeyişini anlatması; benim buna hayret edişim! Karga ve martı çığlıklarını dünyanın en güzel şarkısını dinliyor gibi dinlemekten bıkmayışım ve bir ritüel gibi onları pencere pervazında besleyişim… Balkonuma doğum günümde aldığım minnak limon ağacımın aralık ayında çiçeğe durması ve hatta o çiçeklerin dökülmesi ile limona benzeyen yeşil uzaylı gibi şeyleri görüp heyecanlanışım. Yıla damgayı vuran olayın ise yılbaşına iki gün kala futbolcularımıza Atatürk tişörtünü giydirmeyen Arabistan’a ülke olarak kafa tutuşumuz. Heyyt be diye sevinişimiz.

Sonra oturdum klavye başına sabahın 8’inde ve bütün bunları yazmaktan vazgeçtim. Ne gerek var dedim kendi kendime, niye derin derin bunları yazayım ki! E yazmamış mı oluyorum şimdi? Evet, aslında yazmamış gibi oluyorum. Bu aynı şeye benziyor; hani sosyal medyada bir habere yasak geldiğinde “Biliyor musunuz, Banker Bilo’nun paraları cukkalayıp kaçtığı haberine sosyal medyada yasak gelmiş” diyerek yasağı delmeden, yani haberin kendisini paylaşmadan olayı zekice yayma modası var ya. Hah işte aynı böyle oldu benim yazdıklarım da! Geçen senenin muhasebesini yapmamış gibi yaz pampa hesabı!

Eski yılbaşlarını özlüyor muyum? Hayır özlemiyorum. Çünkü ben genel olarak eskiyi özlemeyen biriyim. Onlar ânlardı, anı olup geçtiler. Mesela alın size spontane aklıma geliveren bir yılbaşı anısı.

O yılbaşı akşamını yurtta geçireceğiz. O zamanlar Bornova Öğrenci Yurdu’nda kalıyoruz, şimdilerde sanırım orası sadece kız yurdu yapılmış. “Aynı bahçe kapısından girilen kız-erkek karışık yurt olmaz kafası” diye bir şeyin bilinmediği zamanlardayız. İlk beş blok kız yurdu, altıncı bloktan itibaren erkek yurdu. Her bloğun altında da kantin var. Bizim kantini Bayram Abi işletiyor. Aramız iyi. Yalvarmalarımıza dayanamıyor, kendini de riske atıp yılbaşı gecesi için votkaları alıyor bizim için. Kupa bardağımızı uzatıyoruz Bayram Abi’ye, çaktırmıyoruz tabii ki öbür kızlara. Dolduruyor fanta votkayı tezgâhın altında, uzatıyor “al gazozunu” diye! İğrenç bir tadı var aslında, ama yine de mutluyuz. Nöbetçi yurt amiri de her zamanki gibi yılbaşı gecesi yurda içki girmesin derdinde. Adını anımsamıyorum ama biz ona adı ve abla olarak hitap ederdik. Hadi temsili olarak adı Hülya Abla olsun. Geliyor kantine, biz yemekteyiz, önümüzde Bayram Abi’nin fantalı votkaları.

“Bu yılbaşı sıkı denetimdeyiz, kim yurda içki sokarsa cezalandırılacak ona göre” diyor. Bence O da biliyor bizim ne yaptığımızı da işte n’apsın görev icabı!

Fantalı votkalı kupalarımızı kaldırıp Hülya Abla’ya şerefe yapıyoruz,

“Biz sadece gazoz içiyoruz, içki asla yok” diyoruz ve Hülya Abla bize inanıyor, bardaklarımıza bakmıyor ve gidiyor. Kahkahadan yerlere yatıyoruz. Bizim masa çok keyifli, gülüyor eğleniyoruz, duvardaki televizyonda yılbaşı eğlencesi, dansöz falan Bazı kızlar ise çiğdem çitleyip örgü örüyor. O zamanın “yılbaşı günah, kutlanmaz olayı” çekirdek çitleyip çay içmekle sınırlı. Öyle protesto falan yok.  Öyle işte… Bu da bir yılbaşı anısı.

 Bayram Abi de komik adamdı. Yemek menüsünü tebeşirle yazardı kantinin girişine. Menüde mutlaka şöyle şeyler olurdu:

“Bayram Göbeği Tatlısı”

“Bayram Kebabı”

Çok gülerdik bu menülere. Eh be Bayram Abi, ne güzel adammışsın. Gençlerin dilinden anlayan, esprili, ufak tefek kara bir abimizdin. Asla bir kötülüğünü, yan bakışını görmedik, duymadık. Temizmiş o zamanlar. Devlet yurdu bize yemek için fiş verirdi, bedavaydı ya da çok aşırı ucuzdu. Şimdiki öğrenciler gibi çalışma zorunluluğu olmadan az parayla geçinebiliyorduk.

Yani işte demem o ki eski yılbaşlarını hiç aramıyorum. Gece on ikide dansöz çıkardı televizyona ama ertesi gün dansöz kapalı mıydı sansürlü müydü diye tartışmalar olurdu. Bak şimdi ne güzel öyle dertlerimiz kalmadı. Dansöz hepten yasak, yani yasak değil de işte görünmeyen mahalle baskısı diyelim. 

2024 de, aynı eskileri gibi geçip gidecek, ardında yarım sayfalık anılar bırakacak belki. Her zaman olduğu gibi bu gece biz yine de hayatımıza reset çekip, önümüze temiz bir sayfa açacağız. Gözümüzün önüne kazağında “eski yıl” yazan sakallı dede ve “yeni yıl” yazan küçük bebek çizimleri gelecek. Ben ne masallardan vaz geçeceğim ne de mucizelere inanmaktan!  Çünkü görüyoruz işte;  her şeye rağmen hayat mucizelerle dolu! Valla öyle! Demeyin bana hayalperest falan diye. Seneye bugün tekrar burada buluşup 2024’ü tartışalım isterseniz sizinle. Göreceksiniz 2024’de nasıl güzel mucizeler yaşamışız! Benden bu kadar, paçanga böreği yapmam lazım akşama…

MUTLU YILLARRR

Yeni yılınız kutlu olsunnn

Yapalım espriyi âdet yerini bulsun;

Seneye görüşmek üzereeee

26 yorum :

  1. Yazdıklarınızla gittim ben de eski yeni yıl coşkularımıza. Anneciiimin pişirip fırınladığı hindi ve iç pilavı yerken gözümün bir yandan da kaymaklı (o gıda boyası olmamasına rağmen nasıl kıpkırmızı olduğunu bu yaşıma geldim hala daha bir türlü anlayamadığım) ayva tatlısına kaydığını, babacaazımın çerezleri ve yanında alkölünü yudum yudum götürüşünü, sonra da gece yarısı zevkle yapılan arapaşı seramonisine, karların lapa lapa yağdığı bir yılbaşı yaşamayalı çok oldu ama inanır mısınız biz gece yarısı çıkıp kartopu aynardık ablam annem babam. Abim İzmir'de okuyordu o zamanlar pek eşlik edemezdi bize. Ne güzelmiş büyüyünce, iş sahibi olunca, evlenince bir şey olacak umudu varmış yaşantımızda.
    .........
    Çoğu zaman unutuyorum anılarıma dokunup küçük küçük yazmayı. Ama sizin yazdıklarınızı okuyunca naapıp edip iki taşın arasında ayh ben de şunu yazayım diye bir heves geliyor. Oysa bütün heveslerim, sevgim, bir çok anım oniki yıl önce hayata küstürülüşümle gitmişti benim.
    Neyssshe...
    Mutlu, sağlıklı, güzel yıllar dileklerimle ... Umarım mucizeler bizlerle olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz, bu güzel katkınız için çok teşekkür ederim. Ne güzel anılar...🌺 Hayata küsmek yok, yazmak ise kendimize yapacağımız en güzel iyilik bence. Mucizeli bir yıl olsun 2024, sevgilerimle 🌺🥰🎉💐🪄

      Sil
  2. Eski yılbaşılarda PTT olayı hala devam bizde:) Tombala oynamayı da çok severiz yeni yıla girerken. Çocukluktan kalan en güzel alışkanlık ve yılbaşı etkinliği, yoksa uzun bankacılık yıllarında yılbaşı demek bankadan geç çıkmak demekti:/ Ama o da ayrı bir keyifti tabi iş arkadaşları ile yeni yıla merhaba demek hediyeleşmek falan.
    Yeni yıl gzellikler getirsin, mutlu yıllar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tombala, bence de kalabalık ailelerde yapılacak en güzel etkinlik :) PTT zaten milli hobimiz, işte daha güzel bir sofra ekleniyor PTT'ye. Güzel gelenekleri sürdürmek ayrı keyif. Yeni yıl size de güzellikler getirsin, sevgiler 💐🥰

      Sil
  3. Ohh yaa içim açıldı valla :)) Hayalperestler çok yaşasın ❤ Dünya değişedursun, iyilikler güzellikler ve de mucizeler hep olacak 😍 Dilerim bu yeni yılda payımıza bolca mutluluk ve neşe düşsün 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanın hiç üzerinde düşünmeden çalakalem yazdım yayınladım bu yazıyı, bir çeşit bilinç akışı gibi bir şeydi oldu. Neyse ki içim fazla karamsar değilmiş, benim de içim açıldı okuyunca 🤗 Dünyayı hayalperestler kurtaracak 🎈🎉🪄🪴🪴💙❤️❤️🩷 Elbette mucizeler hep olacak 🥰✨ Yeni hepimize mutluluk, sevgi ve güzellikler getirsin, sevgilerimle 💐🥰

      Sil
  4. Mutlu yıllar Evde Yazar :) Bu yıl da trajik olayları senin kaleminden mizahla okumak iyi gelecek hepimize!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu Yıllar 🥰 Trajik olay olmasın artık, yazacak şey buluruz nasılsa :) Bu arada çok çok teşekkürler, çok çok sevgiler💐🥰🩷🎉🎈

      Sil
  5. Seneye görüşmek üzere :)) iyi seneler diliyorum @>-----

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, seneye görüşmek üzere 🥰🤗 mutlu bir yıl olsun 🩷💐

      Sil
  6. oleey tatliş anılar ne güzeel dediğin yerin adı öğrenci köyü :) ikea nın yanında :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğrenci köyü mü olmuş adı, ikea'yı bilmiyorum, eskiden kampüsün girişinde yanılmıyorsam adı Osman Kibar olan bir meydan vardı, küçük bir havuz vardı, o havuza içip içip düşen öğrenci çoktu :)) Şimdilerde oralar alttan üstten geçen deli yollarla kaplanmış.

      Sil
  7. Bakınız tazecik ve sıcacık yeni seneden yazıyorum, kutlu, mutlu ve hayırlı olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim efendim, yeni sene mutlu, kutlu ve sevgi dolu olsun 🌺💐🤗

      Sil
  8. Yurt anısı ne güzelmiş :) Gönlünden geçenlerin olduğu bir yıl olsun Evde Yazar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yurtta çok güzel ve komik anılarım var, aklıma geldikçe yazarım. Sana dapırıl pırıl, mutlu olacağın bir yıl dilerim, sevgilerimle 🤗💐🌺✨

      Sil
  9. Harika bir yıl olsun ve seneye bugün gelip yaşadığımız güzellikleri paylaşalım hep birlikte ☺️🩷🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler 🙏🤗Evet 2025'e girerken yazacak çok güzel şeylerimiz biriksin🥰 Ne güzel bir dilek oldu bu 💐🌺🎈🎉❤️

      Sil
  10. Sosyal çürümediysek o kadar o yıllar demek ki:) Güzel bir yıl olsun. Mucizeler hep vardır neyse ki:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet son 10 yıldaki çürüme hızına bozulmuş sebzeler bile yetişemiyor :) Güzel bir yıl olsun hepimiz için, çok teşekkürler yorumunuz için 🌺Mucizelere inanan çocuk kalplerimiz, hayallerimiz ve umutlarımız da olmasa bizlerden ne kalır geriye 🙏✨💐😊

      Sil
  11. Her şeye rağmen hayat mucizelerle dolu!
    Yeni yılınız kutlu olsun! Nice mutlu senelere...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet mucizeleri görmek lazım. Aslında nefes alışımız bile mucize✨🌺 Mutlu yıllar hepimize, sevgiler 🎉💐🌺🥰

      Sil
  12. 2023 yılı benim için başlamış olmasına rağmen, ne yazık ki ülke için kötü devam etti. Sonrasında benim içinde kötüydü. İnşallah bu yıl tüm herkes için çok çok güzel bir yıl olsun. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dilekleriniz ve yorumunuz için teşekkürler 🌺😊 Sevgiler

      Sil
  13. Ben kapalı bir annenin kızıyım. Babam din konusunda çok bilgilidir. Ayetleri ezberebilir. O derece yani. Ama yazınızı okurken şöyle bir geriye dönüp baktım da gerçekten o zamanlar ne kadar da güzelmiş. Nasıl tatlı bir telaş olurmuş içimizde.
    20li yaşlarıma gelip de çalışmaya başladığımda bazı şeyler değişmişti tabi gene ama gene de yeni yıl geliyor heyecanını yaşardık hep. Anneciğimle geçirdiğimiz o son yıllarda her yılbaşı zamanı Sahlep, Sıcak Çikolata ve Çikolatalar alırdım ona. Çok severdi annem böyle tatlı içecekleri... Ben de onunla mutlu olurdum.
    Alt komşumuzda mükellef bir sofra kurulurdu, rakılar, mezeler, votkalar... Şık şık kırmızı elbiseler!
    Bizim de ellerimizle sahlep dolu sıcacık kupalarımız, üzerimizde pijamalarımız televizyonun karşısına geçer uyku saatine kadar zaman geçirirdik. Birkaç saat sonra bizim kahkahalarımız onların kahkahalarına karışır, herkes mutlu bir şekilde girerdi yeni yıla. Ertesi sabah bakkala ekmek almaya gidildiğinde kapıda karşılaşılır o o günaydın komşum akşam ne dağıttınız öyle ya denip gülünür geçilir...

    Şimdi öyle mi? İnsanlar birbirlerine espriler yapıp gülmeyi bırakın konuşmayı unutur oldular. Herkes bir diğerini kötülemenin, ötekileştirmenin derdinde.

    Huzur, mutluluk, güven yok olup gidiyor ne yazık ki.

    Yine de umudumuzu kaybetmeyelim. Umut edelim ki 2024 gerçekten de 2023'ten çok çok çok çok daha güzel bir sene olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu uzun ve güzel katkınız için teşekkür ederim 🥰 Ne güzel anlatmışsınız eski Türkiye'yi. Kutuplaştırdılar bizi maalesef. Futbol takımı tutar gibi siyasi parti tutma zorunluluğu getirdiler. Taraf tutmayan bertaraf olur dediler. Oysa bizim eskiden ne güzel komşuluklarımız vardı, yılbaşında dediğiniz gibi isteyen evinde içkisini içer, isteyen de sıcak çikolatasını içerdi, kimse kimseye karışmazdı. Evet yine de umudu kaybetmemek lazım. Umarım 2024'de birbirimize saygı ve sevgi duyarak, kutuplaşmadan, huzur içinde bir arada yaşamayı başarabiliriz. Sevgilerimle 🌺🥰🎈

      Sil