17 Mart 2020 Salı

CORONA-3-Sıfırcı Hoca Bayan Korona!


Hayatımda iki tane fizik öğretmenim oldu. Biri lisedeki Ruhsar Hanım, kendisi antipatiklikte bir dünya markasıydı. İkincisi ise üniversitede en az yedi bilemedin sekiz tane fizik dersime giren Hanife Hanım. Hanife Hanım Ruhsar Hanım kadar gıcık değildi, güzel bakan boncuk gibi mavi gözleri vardı ama tavizsizdi, korkardık yani kendisinden.  Bunları niye mi anlatıyorum. Örgün eğitim hayatımın gayet uzaklarda kaldığı 2020 yılı içinde, nur topu gibi yeni ve eskiler kadar korkunç bir fizik öğretmeninin hayatıma girdiğini ilan etmek için! Kendisinin adı Bayan Korona! Ruhsar kadar ürkütücü, Hanife kadar bıktırıcı! Adeta kafama- kafamıza- vura vura bize bir şeyler öğretmeye çalışıyor son aylarda. Dünyadaki bütün dengeleri alt üst etmesi ise içindeki kara mizahın yansıması diyelim (!)

İsterseniz Bayan Korona’dan aldığım dersleri sizinle de paylaşayım:
görsel**

Yerele dönün, tarım yapın kardeşim!

Bayan Korona’dan önce tembellikte zirve yapmışız çoğumuzun haberi bile yok! Ülkemizin mis gibi verimli toprakları dururken çerezlik ay çekirdeğini Çin’den alıyormuşuz mesela! Korona’dan sonra stoklar azalmaya başlayınca 2 liralık çekirdek paketi 10 liraya çıktı da öyle öğrendim ben bunu! Tütünü bile Çin’den alıyormuşuz! Soğanıydı, lahanasıydı, sarımsağıydı derken karpuzu da dışarıdan aldığımızı öğrendim ve “yuh” dedim kendi kendime! Tabii ki Bayan Korona hemen duruma el attı.  Baktı bu ithalatın afedersiniz kokusu çıkıyor, görürsünüz siz demeye getirdi!  Virüsü fırlattı tepemize, hoop her şey alt üst oldu!  Hadi ayıklayalım hep beraber bakalım  bakalım ithal pirinçlerde ne kadar taş varmış!

Diyor ki Bayan Korona:

 “Yerele dönün kardeşim! Egzotik meyve mi yetişmiyor topraklarınızda, onu da yemeyiverin!  Dedeleriniz ejder meyvesinden yapılma smoothie mi içiyordu? Atın üzerinizdeki tembelliği, işleyin topraklarınızı! Ne demiş atalarımız: ‘Elden gelen öğün olmaz, o da vaktinde bulunmaz’

"Baktım ki işler çığırından çıkıyor, alın işte sınırları kapattım! Şapka düştü kel göründü? Eğer tarımı önemsemezseniz, o glutenli diye burun kıvırdığınız kuru ekmeği yapacak un bile bulamazsınız yakında!
Ya aklınızı başınıza devşirin, tarım yapın kendi yiyeceğinizi üretin, ya da… Anladınız siz!"


Şu turizm işlerini de bu kadar abartmayın!

Bayan Korona turizme de bir ayar verdi gördüğünüz üzere. Sırtına çantasını takanın kendine “ gezgin” dediği, uçakların vızır vızır işlediği bir dünya iyi değilmiş gördünüz diyor Bayan Korona! O uçaklar yüzünden havanızı kirlettiniz zaten diye de kızmaya devam ediyor:

“Çoğunuz sosyal medyada fotoğraf vermek için, sırf gitmiş olmak için, sırf o ünlü lokantada yemek yemiş olmak için geziyorsunuz. Aslında farkında değilsiniz ama dünyayı tüketiyorsunuz! Biraz sakin olun, az durulun! Hayatınızı yavaşlatın! Harala gürele oradan oraya atlayıp zıplayarak bir yere varamazsınız.  Üstelik virüsleri de ben taşımadım, siz taşıdınız!

Her şeyi tüketmekten ne zaman vazgeçeceksiniz!

Çekirge sürüleri gibisiniz! Evet bunu ben söylemiyorum, Bayan Korona söylüyor.

“Çekirge sürüsü gibi önünüze çıkan her şeyi yok ede ede, birbirinizi ittire kaktıra uçuruma doğru tam gaz gidiyorsunuz, farkında değil misiniz? Böyle diyor Bayan Korona.

" Eğer doğanın dengesini bozmasaydınız, eğer her önünüze geleni yemeseydiniz, eğer her şeyi paraya çevirmek uğruna gıdalarınıza kimyasallar katmasaydınız, betonları dikip  ağaçları keserek havanızı kirletmeseydiniz, ben de sizi böyle zorlu bir sınava sokmak zorunda kalmazdım..."

 Şimdi Çıkarın Kağıtları Kalemleri!

Evet şimdi hepimiz kalemlerimizi ve kağıtlarımızı çıkarıp sınava giriyoruz. Önümüzde kocaman bir problem var. Soru şu:

            “İnsanlık nereye gidiyor, yeni Korono’lar olmadan önce nasıl önlemler almalıyız,  sizce de hayata başka bir yerden bakmamız gerekmiyor mu?"

Ben tam “Hocam soruyu kompozisyon şeklinde mi yazalım yoksa matematik formülü mü…” derken Bayan Korona kan ter içinde bana döndü ve tabiri caizse tam da  lafı ağzıma tıktı :

“Yoruldum evladım, benim de bir kapasitem var, beni bile yordunuz… Nasıl biliyorsanız öyle yapın, ben daha ne diyeyim size…”

Dedi ve kapıdan çıktı gitti…


** görsel https://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photo-teacher-big-pencil-image21487855

12 yorum :

  1. Bunları düşünmenin vakti gelmişti. Umarım bu vesileyle herkes kendisine gelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Madem ki sopa görmeden akıllanmıyoruz, bundan daha güzel sopa olabilir mi...
      Alışkanlıkların, standartkların ve yönetim biçimlerinin değişmesi lazım.
      Umarım akıllanırız. Bol bol yazalım bu aralar, ne kadar çok insana ulaşırsak o kadar iyi...

      Sil
  2. Bu vakitten sonra geriye dönüşün çok zor olacağını düşünüyorum. Bizler hormonsuz domatesin tadını, kokusunu bilen son kuşağız. O kadar kirlendi ki sularımız, havamız, topraklarımız, insanımızın gözünü o kadar hırs bürümüş ki, gelecekte hayatın güzelleşmesine dair hiçbir umut kırıntısı bırakmadı bende. Bayan Korona'ya da Bay Koron'a da vereceğim cevap net. Dönüşü olmayan bir yola girmiş durumdayız. Homo Sapien'in sonu yaklaşıyor. Bundan sonra evrimleşir, zehir yemeye, içmeye bağışıklığı olan yeni bir mahlûka mı dönüşürüz, yoksa kıyamet mi kopar bilemem. Fazla karamsar mıyım? Evet, maalesef öyleyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır umut var, umut hep var. Umut sosyalizmde :)

      Sil
  3. Sanki biraz Mahmut Hoca karakteri de var be Evde Yazan... Çünkü sonunu yine şefkate bağlıyor filmin. Baksana şimdi biz 10. gün karantinada, vallahi insanlar birbirine hatır sormaya, bir ihtiyacın var mı falan demeye başladı. 5 haftanın sonunda ister misin tüm insanlar kardeş olmuş?!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur mu olur, ben bu Korona'dan umutluyum :)

      Sil
  4. İnşallah bir an önce biter gider. Zira bu gidişle her şey çok kötü olacak gibi.

    YanıtlaSil
  5. Biz dersleri salladıkça Bayan Korona'nın sınavı da sert oldu tabii. Çok dökülmeyiz umarım bu sınavdan. Umut, sevgi ve sağlıkla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşin kötüsü, kopya da kar etmiyor :) Umut ve sevgi anahtar sözcükler bence de

      Sil
  6. IMF şimdi tarım arazilerine göz dikti neredeyse bütün ülkelerde para karşılığı tarım arazisi alıyor

    YanıtlaSil