23 Ocak 2024 Salı

Evde Yazar 11 Yaşına Giriyor!

Bu blogu açtığımda taze işsizdim. Şirketten gecenin on birinde isyan ederek ayrılalı yedi-sekiz ay olmuştu, sektöre küsmüştüm. Adaletsizlikleri şunları bunları hazmedemiyordum, sudan çıkmış balık gibiydim. Yeniden işe girip abidik gubidik insanlarla muhatap olacak gücüm de yoktu. Mesleği bırakayım dedim. İyi de ne yaparım ki dedim. Ne yeteneğim var ki benim dedim. İnternette araştırmaya başladım. Bir sürü insan yazarak kazanmaktan bahsediyordu. Beni bir heyecan bastı. Yaz kazan, ne güzel iş! İyi de olur muydu? Olurdu be, niye olmasındı! Sayısal okumuştum ama lisede kompozisyonlarım yarışmalarda hep birinci olurdu. Edebiyatı severdim. Üstelik yazar olmak hayalim de vardı çocukken. Un vardı, şeker de vardı, geriye bir tek helva yapmak kalmıştı. İyi de nasıl olacaktı? Bazıları blog yaz para kazan diyordu. Blog da neydi?

 HTML’ydi, blogspottu, temaydı derken çıktı ortaya bir şeyler. Nerde yazar, Evde Yazar. İsim de amaca tam uygun oldu. Sonra yazılar biriktikçe Google reklamlarını koymaya başladım bloga, para kazanacağım ya hesapta. O zaman yalan olmasın 100 dolar mı öyle bir şey birikince çekilebiliyordu para Google’dan. İşte tam o limite gelmiştim, Allahım ne kadar heyecanlıydım. Blog para kazanacaktı. Hahaha! Hayır dostlarım, öyle olmadı maalesef. Tam para isteyeceğim, Google beni cezalandırdı. Güya ben blogumdaki reklamlara sahte tıklama yapmışım! Ben yapmışım hem de! Hay bin kunduz! Olmayınca olmuyor n’aparsın. Çok yazdım mail Google’a, sonuç elde var sıfır. Arada yokladım ama nafile! Suçum demek ki ne kadar ağırsa Google beni on sene sonra bile affetmedi. O para da öyle gitti, ben de blogdan para kazanmaktan vazgeçtim. Amaan iyi ki de öyle olmuş diyorum şimdi. Belki blogun sağından solundan reklamlar fışkırsaydı bu kadar tatlı muhabbetimiz de olmazdı. Eskiden tanıtım yazıları falan alıyordum onlardan da vazgeçtim sonra. Olmuyor o işler, benim yapım müsait değil. Reklamcı kafası yok bende. Sadece Hürriyet Bumerang kırk yılda bir tanıtım yazısı gönderirse yayınlıyorum. Çünkü orada çalışan tatlı insanlara gönül borcum var, hayır diyemem. Zaten onlar da artık arayıp sormuyor. Para işleri Instagram’da dönüyor. Vay be, nereden nereye…

Ben çok mutluyum şu halimden. Burada biz bize harika bir evren içinde gibiyiz. Biraz da dinozoruz. Bu çağda insanlar üç satırın fazlasını okumaya üşenirken deli gibi yazıyor ve deli gibi okuyoruz. Üstelik bu işi amatör ruhumuzla gönüllü yapıyoruz. Çok tatlıyız bu halimizle. Blogosferde nefes alan tuhaf yaratıklar gibiyiz. Yüzünü görmediğimiz, dünyanın her yerinden şahane blog arkadaşlarımız var. Birbirimize yorumlar yapıyoruz, zihnimizin içinde kurguladığımız şahane bir evrende yaşıyoruz. Sanki Ege kıyılarında talan edilmemiş bir arazi almışız da oraya küçük küçük bloglar inşa etmiş gibiyiz. Komşuluk yapıyoruz birbirimizle. Bak yazarken bile içim ısınıyor. “Instagrama inat, yaşasın bloglu hayat!” diye slogan atasım geliyor. Heyt bee, çalsın sazlar…

 Belki de bundan 100 sene sonra  bizim bu blogları internet müzesine koyacaklar. İnternetin dinozorları olarak bizim blogları sergileyecekler, yeni nesiller de bunlar niye bu kadar yazıyormuş diye garip garip bakacak bloglarımıza… Ha Tutankamun ha biz, aynıyız işte görüyorsunuz. Kendimizle ne kadar gurur duysak az kalır.

Hayat da bir garip. 11 sene önce sen kalk blog aç, ürkek ürkek yaz. Arada metin yazarlığı işine gir, ordan dön dolaş “bir daha dönmem” dediğin tekstile bir daha gir, altı sene çalış, sonra şirket kapanınca yine sudan çıkmış balığa dön, sonra yine gel, ihmal ettiğin bloga daha çok yaz. Yine kafayı kır, evde ne iş yaparım diye düşün dur. Yine Evde Yazar’ın kürkçü dükkanına dön, hayırlısı bakalım.


Bütün bunlar bir yana; en güzeli ne biliyor musunuz? Bu blogda her geçen gün daha da kendim oluyorum. Tamam oto sansür var “bağzı” konularda ama bu her yazıda daha kendim olmama engel değil. Bunu fark etmek; Evde Yazar’ın bana kattığı en güzel şey. Ağlayacağım neredeyse. Dile kolay, 11 senelik dostluk bu aramızdaki. Yani benimle Evde Yazar’ın, O’nunla kendimin, benimle benim. İşte öyle karışık kuruşuk bir şeyler.

11. yaşın kutlu olsun Evde Yazar, sana da teşekkürler Google’cığım; her ne kadar zırnık koklatmasan da bize buraları bahşettiğin için teşekkürü bir borç bilirim.

Ve en çok teşekkürü tabii ki bu yazıları ziyaret eden blog dostlarım hak ediyor. Sizler olmasaydınız bu bloga bu kadar bağlanmazdım. İnanın böyle, sizler olmasaydınız deftere yazmaktan farksız olurdu bu blog. Yani var olalım hep birlikte.

Yazmalı okumalı nice nice yıllara o halde, sevgiyle…

37 yorum :

  1. Keyifle takip ediyoruz. Nice yaşlara olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, en güzeli de bu güzel kutlama mesajlarını okumak ve yanıtlamak, sevgiyle 😊🌺

      Sil
  2. Yemin ediyorum kahkaha attım müze fikrine :)))
    İyi ki yazıyorsun "Evde Yazar" ♥ Nice nice yazılara olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama yalan mı, müzeliğiz kabul edelim :)) Çok çok teşekkür ederim, hep birlikte nice senelerimiz olsun yazmalı okumalı 🎊🌺🥰

      Sil
  3. Ooo ergen oluyor artık yavaş yavaş, sivri dilli evde yazar'ımız :) İyi ki doğmuş! Nice 11'lere..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tam öyle düşündüm akşam, ergen oluyor :)) Artık dili iyice sivrileşir mi, asiliğe yeni bir boyut mu getirir hep birlikte göreceğiz :)) Çok teşekkürler, sevgiler 🌺 🥰

      Sil
  4. Kutlu olsun, kesinlikle iyi ki bloglar ve elbette yazarları var. Olmasalardı halimiz nice olurduyu düşünmek bile istemiyorum. Nice 100 yılları olsun ve hatta yazıları okuyan başka dünyalılar bile Evde Yazar'ın yazılarını okuduklarında "Vaayyyy beee!" demenin keyfini yaşasınlar.

    İyi ki bizimlesiniz efendim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Evet iyi ki hepimiz varız. Evet gerekirse uzaylılar için de yeni bir tarz oluşturabiliriz, yaparsak en güzelini bizz yaparız :)) Tutmayın beni, kürsüdeki politikacılar gibi atıp tutmaya başladım, sonu nereye gidecek bu hitabetin :)) Siz de iyi ki bizimlesiniz, sevgiler 🥰🌺

      Sil
  5. Nice on bir yıllara siz yazın biz okuyalım. Yazmak güzel bir duygu. Seviyorum yazmayı, okumayı gün içinde bir satır yazsam bile mutlu oluyorum. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler 🥰 Yazmak, okumak, komşu bloglara gidip yorum yazmak... Evet iyi ki hep birlikte varız, sevgiler çok çok 🥰🌺

      Sil
  6. Nice yıllara. Müze fikri güzel. Google da ayıp etmiş ama. Siz yazın bol bol biz okuyoruz. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, müzede kendimizi görecek miyiz bakalım:) Evet Google beni bir ara üzmüştü, artık takılmıyorum. Sevgiler 🌺🥰

      Sil
  7. Yaa yazın yine harika! :) Nice 11 yaşlara sevgili evde yazar!!

    Blogosfer mi ne yazmıştın? Bayıldım ona :)
    Dinozor biz iyi ki varız hep de olalım, yazalım okuyalımmmm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, işte bu yorumlardan cesaret alarak yazıyorum yıllardır 🥰
      Blogosferde nefes alabiliyoruz, bize özel atmosferimiz bile var :) Evet hep birlikte yıllarca yazalım, okuyalım, sevgiler 🌺🥰

      Sil
    2. O cesaret hiiçç kırılmasın. Devam devammm :)

      Sil
    3. Evet devamm, hep devam, nazarlar değmesin 🥰🧿

      Sil
  8. Keyifle takip ediyorum. Daha nice yaşlara evde yazar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, ben de şimdi sizi takibe aldım; sevgiler 🥰🌺

      Sil
    2. Çok teşekkür ediyorum :)

      Sil
  9. Mutlu yıllarr! Bloğunun 11.yaşı kutlu olsuun:) Mutlu mesut dinozorlar olarak burada hep beraber olalım, yazmaya devam edelim! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Hep birlikte yazmaya ve okumaya devam ettiğimiz nice yıllara, sevgiyle 🌺🥰

      Sil
  10. Yazarken de, okurken de yılların yol göstericiliğinde yol alıyor insan. Yazmaya başlayınca da bir tutku, bir alışkanlık devam edip gidiyor. Yorumların kişiler arası etkileşimi çok güçlü tuttuğuna inanıyorum. Bazen mutlaka yazmalıyım dediklerime bile bir not bırakamamak, bazen çok mu fazla yazdım diye düşünmek... İçtenlikle yapılan her şey güzeldir, anlamlıdır.
    Nice yıllara heyecanla, coşkuyla, istekle, mutlulukla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler sevgili Makbule Öğretmenim. Evet, içtenlikle yapılan her şey anlamlı ve güzel. Yorumlar ise blogların adeta can suyu. Ben de bazen daha kapsamlı yorum yapmalıyım diye erteleyerek unuttuğum ve yapamadığım yorumlar için kendi kendime kızıyorum. Kısa da olsa o an içimizden gelen yorumu yapmalıyız aslında, çok haklısınız. Sevgilerimle 🥰🌺

      Sil
  11. İlk blog yazmaya başladığımda ben de senin gibi blogdan para kazanacaktım. Google'da araştırmalar yapıyordum. Bil bakalım bu konuda karşıma hangi blog çıktı? Sen, Evde Yazar :) Blog dünyasında gözümü açtığımda tanıdığım ilk bloglardan biriydin sen. O yüzden yerin ayrı :) O yüzden nice senelere ve hep burada olman dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa, çok teşekkürler :) Evet o zamanlar blogdan para kazanamadım ama blog sayesinde pek çok etkinliğe katıldım, pek çok dostluklar edindim. Bunlar çok kıymetli. Ve o günden bu yana beni takip ettiğin için, yorumlarla blog dostluğunu hep yaşattığın için sen de çok kıymetlisin. Teşekkürler, sevgiler 🥰🌺

      Sil
  12. Nice keyifli paylaşımlarınızın olduğu yıllara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, hep birlikte olsun; sevgiler 🌺🥰

      Sil
  13. eveeet yaşasın masumiyet :) yaşasın cumhuriyet :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşasın blog kardeşliği, dünyanın bütün bloggerları birleşinn 😃🤩🙃

      Sil
  14. Bende yaklaşık aynıyım sanırım galiba.
    :))
    Bende bumerang ile para kazandım. Ama son seferde ödeme olmadı hâlâ.
    Hayaller aynı sayılır başlangıç noktası ile
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet eskilerdeniz, sizi anımsıyorum eski zamanlardan. Bumerang başka işlere daldı gördüğüm kadarıyla. Hayaller aynı, bloglar devam. Hep de devam etsin :) Instacılar zengin oldu, bloggerlar olarak biz kaldık yaya, canımız sağolsun ne diyeyim :))

      Sil
  15. Sloganınıza ben de eşlik etmek isterim. :)
    " İnstagrama inat, yaşasın bloglu hayat! "
    11. yaşınız kutlu olsun. Eminim 100 yıl sonra bile Evde Yazar'ın yazıları okunacak, hem de büyük keyifle.
    Kıymetli paylaşımlarınızın olduğu nice yaşlara!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim 🥰 Yazalım okuyalım hep birlikte nice senelere 🙏🥰🌺

      Sil
  16. Evde Yazar, benim için de yeriniz ayrı. Blog yazmaya başladığımda ilk yorum yapanlardan biriydiniz. Sizden aldığım cesaretle uzun yıllar sürdürdüm yazmayı. O gün bugündür yazılarınızı zevkle okuyorum. On birinci yılınızı kutlarım ve nice uzun yıllar dostluğumuzun devam etmesini dilerim. Yanlış anlamadıysam işten ayrıldığınızdan bahsediyorsunuz yazınızda. Bloga yeniden daha fazla zaman ayırmanızdan dolayı bizler için iyi olsa da sizin adınıza üzüldüm. Ülkemizde çalışma şartları maalesef netameli. Sağlıcakla kalın, mutlu olun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Verilen değerler karşılığını buluyor. Benim için de sizin değeriniz ayrı; yıllardır her yazıma özenle yazdığınız yorumlar o kadar kıymetli ki 🙏 Evet nice yıllar dostluğumuz devam etsin, hep yazalım hep birbirimize yorumlar yapalım.
      Sizin Taş Ev maceralarınızı da ben zevkle okuyordum. Eşinizin yaptığı mezeler, Taş Ev'e gelen konuklarla yapılan sohbetler, işçi bulamayışlarınız, hepsi dün gibi aklımda. Ne güzeldi, ben de o gün bugündür sizi takipteyim ve keyifle okuyorum.
      Evet uzun süredir işten ayrıyım, bakalım hayat bize neler gösterecek. Keşke bir yerde kadrolu yazar olabilsek değil mi, ne güzel olurdu. Ama hayat mucizelerle dolu, bakalım bu sene bizlere ne sürprizler hazırlıyor, hep birlikte göreceğiz. Mesela anlı şanlı bir gazeteden teklif alabiliriz, ya da bir senaryo ekibine katılabiliriz, hayali bile güzel 🥰 Ben hayatım boyunca hep yüksek perdeden hayaller kurdum, çoğu da gerçek oldu. Neden olmasın, seneye 12. yaşını kutlarken blogun böyle güzel şeylerden bahsedebilirim. Ama söz, blogu asla bırakmayacağım :)) Ne kadar uçtum yahu, neler yazdırdınız bana böyle 😎

      Sil
  17. Bi ara yoktunuz, dutluktu bu aralar, bundanmış demek ki:))) Benim de 14. Yılım oluyor bu sene:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah, evet bir ara az yazıyordum, hayat mayat işleri :) Siz benden kıdemlisiniz, nice bloglamalara, sevgiyle 🥰🌺

      Sil