O akşam işten eve geç gelmiştim,
yemek yapacak halim yoktu. Hiç istemesem de mecburen dışarıdan yemek söyleyecektim.
Normalde hep mahallemizin lahmacun pide fırınından söylerim. O gün ne olduysa
artık, şeytan mı dürttü nedir, Trendyol Yemek’ten söyleyeyim dedim. Hem ilk
kullanım için indirim kuponu da veriyordu. (Zaten bizim gibi af edersiniz "sazanları" indirim kuponu, hediye kuponu vs. ile avlıyorlar.)
Neyse ben çok bilinen, aslında eve de yakın olan iyi bir
dürümcüden siparişimi verdim. Aradan 20 dakika geçti, gelen giden bir şey yok,
yarım saat geçti gelen giden bir şey hala yok. 45 dakika geçicince artık
dayanamadım, Trendyol Yemek’in müşteri ilişkilerini aradım. On-on beş dakika
telefonda bekledikten sonra nihayet müşteri temsilcisine ulaşmayı başardım. Sanki banka mübarek! Neyse... Günün yorgunluğu açlıkla birleşince neredeyse gerilecektim ama yapmadım. Derin bir nefes
alıp müşteri temsilcisine derdimi sakin sakin anlattım.
- "Hanımefendi
45 dakika oldu, söylediğim dürüm hala gelmedi.
- " Şimdi
bakıyorum hesabınıza
- " Lütfen
- "Sizin yemek
siparişiniz iptal olmuş!
- "Nasıl yani,
anlayamadım, 45 dakika bekliyorum, sonra size telefon açtığımda siparişin iptal
edildiğini mi öğreniyorum?
- " Evet, kurye
sizi adreste bulamadığı için siparişiniz iptal olmuş gözüküyor sistemde. Siz
yeniden sipariş verin sisteme!!
Tabii ki çok sinirlenmiştim. Saat akşam 9’a geliyordu ve daha yemek yiyemiştim!. Bu arada mailime aşağıdaki gibi mesaj gelmişti.
“Siparişinizi teslim ettik!”
Gelmeyen dürümü teslim etmişler! |
Trendyol hesabıma girdim baktım, evet orada da “siparişiniz teslim edildi” yazıyor! Nasıl yani, müşteri temsilcisi siparişimin iptal edildiğini söylüyor, Trendyol Sistemi “Teslim ettik” diyor! Tanrım karşımda organize yemek suç örgütü var sanki!
Tabii ki olayın peşini bırakmadım!
Hemen restoranı aradım. Onlar da “Siparişiniz
teslim edilmiş” görünüyor sistemde dediler. Ben durumu güzelce tekrar anlattım,
bu durumun restoranlarına da zarar vereceğini söyledim. Bu telefonum üzerine dürüst
esnaf sağolsun O da olayın peşini bırakmamış. On dakika sonra beni aradı. Kuryeye ulaşmış, kurye aynen şöyle demiş:
“Müşteri adreste yoktu, ben de
garibanlara yedirdim yemeği!”
Bunu duyunca açtım telefonu
Trendyol’a ağzıma geleni söyledim.
“Siz, hırsız
kuryeleri mi çalıştırıyorsunuz? Kurye adresi bulamadığında neden telefonla beni
aramıyor, ya da size ulaşıp beni arattırmıyor! Hadi aramadı diyelim, neden
adresi bulamayınca yemeği restorana geri götürmüyor, hadi geri götürmedi
diyelim, neden sisteminize “teslimat gerçekleşti” diye bilgi veriyor. Nitelikli
dolandırıcılık bu! Sosyal medyada, her yerde ve tüm tanıdıklarıma bu olayı
anlatacağım!” dedim. Tekrar aradığımda öğrendim ki, Trendyol, şikayetim üzerine kuryeye ulaşmış, kurye onlara da “sokak
çocuklarına verdim yemeği “ demiş. Modern Robin Hood hikayesi sanki! Hakkında soruşturma başlatılacakmış, falanmış
filanmış…
Akşamın özetini tekrar geçiyorum:
Yorgundum ve açtım, yemek yiyip mutlu olacaktım. Trendyol sayesinde çok çok doydum, evet elbette “stres dolmasıydı” yediğim!
Sonrasında bir baktım Ekşi Sözlüğe, bu olay o kadar çok insanın başına gelmiş ki!
Kendi kendime kızdım tabii ki,
mahallenin esnafı dururken trendyol mrendyol ne işim olurdu ki? Ağzım fena
yandı, bir daha asla yapmam aynı hatayı!
Üç dört gün sonra Trendyol’dan mesaj geldi.
“Müşteri memnuniyeti kapsamında paranız iade edildi”.
Özürleri kabahatlerinden beter! Pardon Trendyol, göndermediğin yemeğin parasını iade
ettiğinde bunun adı müşteri memnuniyeti mi oluyor! Satmadığın ürün için peşin aldığın parayı iade ediyorsun, borcunu ödüyorsun! Eğer
müşteri memnuniyetini düşünseydin hediye kupon vs. verirdin! Yani Trendyol bunu
da mı ben öğreteceğim sana, Türkiye’nin en çok kazanan şirketlerinden birisin
güya, yazık çok yazık! Bizim mahallenin pidecisine bir kere telefon edip lahmacun
soğuk gelmiş dediğimde adam o kadar ısrar etti ki bir hediye göndereyim diye, ben
tabii ki kabul etmedim. Ama işte kriz yönetimi ve müşteri ilişkisi böyle bir
şey, o afili toplantılarınızda kişisel gelişim koçluk falan filan
safsatalarıyla olmuyor demek ki bazı şeyler!
Bu konunun bir de şu boyutu var:
Bu trendyol gibi kapitalist tekeller, hizmet sunma ayağına mahallemizin küçük esnafının kazanacağı üç kuruştan bile komisyon alma derdindeler aslında! Gözlerini hırs bürümüş. Madem öyle, toplarım mahalledeki sevdiğim yemekçi esnafın telefon numaralarını, veririm siparişimi misler gibi! Çıkarırım aradan bu komisyoncu kapitalistleri!
Bir daha Trendyol Yemek mi, evlerden uzak olsun!!
aaaa şoke oldum... 15 günde 1 dışarıdan bir şeyler söylerim bazen dominosun kendi sitesinden bazen de getiryemek arbys den 1 kez yanlış siparis geldi 10 dakika dolmadan doğrusu geldi onun dışında hiç sorun yaşamadım.
YanıtlaSilsizin olay acaip ama kurye sanırım işten ayrılmak istiyordu ayrımaladığı için atılmanın yolunu buldu
Ekşi'de Trendyol Yemek ile ilgili yorumları okuyunca bunun bana özel olmadığını, berbat bir sistem kurdukları için kötü niyetli kuryelerin de sistemin bu açığından yararlandıklarını fark ettim. Yemek Sepeti'nde böyle bir şey hiç görmedim. Bence olay tamamen Trendyol kaynaklı
SilTrendyol sadece yemekte deģil her seyde berbat! Yemeksepeti super bu konuda, aklinızda olsun.. üzüldüm açken ben ben deģilimdir resmen.. bir sürü zırcalıkla uğramışsınız, geçmiş olsun.
YanıtlaSilTrendyol'un her yerde saçma sapan reklamlarını gördükçe gerçekten daha da itici buluyorum ben de.
SilYemekSepeti'ni yıllardır kullanırım, böyle bir şeyle hiç karşılaşmadım. Yemek Sepeti restoranların kendi kuryelerini kullanıyor çünkü. Trendyol'un sistemi saçma.
Her şeye saldırdılar, markete yemeğe... Modacı olarak kalsalardı ya..
Teşekkür ederim, gerçekten de dediğiniz gibi bir zırvayla uğraştırdılar.
trendyol yemek i hiç kullanmadım daha. ama olay ne ilginçmiş. kurye alırken dikkatsizler demek :) ne kurye be sahiden yani robin hood :) stres dolması :) ee akşam ne yedin ne pişirdin evde :)
YanıtlaSilBence zaten kullanma, Ekşi Sözlüğe bakılırsa hep problem çıkarıyorlar. Kuryeleri de sistemleri de saçma sapan :) Kurye benden alıp gariban doyuruyor, harbiden çok enteresan, ama bence kendisinin yemiş olma ihtimali daha yüksek:)
SilO akşam mahallemizin lahmacuncusundan söylemiştim misler gibi :)
Yemek sepeti düzeni iyi oturttu. Bunun dışındakilerin garantisi yok bence. Genellikle internette alışveriş etmeyi sevmem. Size geçmiş olsun:)
YanıtlaSilEvet Yemek Sepeti bu konuda çok daha düzgün çalışıyor, ama Ankara Belediyesi'nin esnaf dayanışması için kurduğu portala "Bir siz kaldınız rakip" diyerek karşı çıkınca onlardan da soğudum :)
SilBence siz en güzelini yapıyorsunuz:) internetten alalım tamam ama aradan bu aracıları çıkaralım :)
Metehan'la birlikte bir "Ha?" yaptık okuyunca. Yok artık.
YanıtlaSilİnsan gerçekten hayret ediyor ama aynen böyle, ve başkalarının da başına gelmiş aynı şey. Bence Trendyol'un yemek sisteminde ciddi problem var. Yemek Sepeti'nde her şey gayet düzgün ilerliyor.
SilBen Yemeksepeti ni bir kere kullandım,buranın esnafı bizi arayın boşverin onları dedi😁boşverdik arayınca geliyorlar sonuçta.geçmiş olsun,aç ve yorgunken kimseyle uğraşılmaz.ton balığını ekmeğin arasına gömer yerim tek başıma yaşasaydım
YanıtlaSilEsnaf candır, Yemek Sepeti yine iyi, ama Trendyol asla :)
SilSizin başınıza böyle bir kez tek bir kurye ile sorun yasadiniz diye tüm firmami suçlu ? Yada tüm Trendyol go kuryeleri mi ? Evde olmayabilir telefon çekmeyebilir adresinizin konumu yanlış gösterebilir . Artı 45 dakika bekleme olasiliginiz yanlış restorana verilen bir süre ve kuryeye verilen bir süre zarfı vardır her iki durumda da hazırlayıcı mağaza aranır paket teslim alan kurye yemekte gecikir ise defalarca kurye aranır . O yüzden bana yemek sepetinin ucuz reklamini yapacağım diye çamur atma firmaya
YanıtlaSilYazının tamamını okumadığınız belli.
Sil1- Yemek teslim edilmiş görünüyor sistemde.
2- Kurye kafasına göre yemeği birilerine vermiş.
3- Evet bu şekilde sistem açığı varsa firma suçludur.
4- İstediğimi yazarım, bu durum size bana çemkirme hakkı vermez
5- Bu blog benim alanım, siz de bir blog açın istediğinizi yazın
Sevgiler...
Benim başımada bugün geldi. Kurye telefonla aradı yetişemedim sipariş notuna kapıya bırak yazdığım halde bırakmadı. Döndüm meşgule attı başka numaradan aradı kapadı onada döndüm meşgule attı bide baktım siparişi iptal edip alelacele gitti. Takip sisteminde hala arka sokakta bekliyordu. Müşteri hizmetleri kurye hk.da şikayet kaydı açtık parayı iade edemiyoruz dedi. Bilmiyorum ne olacak böyle resmen hırsızlık yapıyor kuryeler.
YanıtlaSilGeçmiş olsun, ben restoranı da aramıştım, sonra Trendyol'a hem yazdım, hem de telefonla konuştum. Zorla para iadesini alabildim, sonra da bir daha asla onlardan yemek siparişi vermedim. Bence siz de peşini bırakmayın. Yemediğiniz yemeğin parasını neden ödeyeceksiniz ki...
SilYemek sepeti sistemi çok daha iyi, en iyisi tabii ki restorandan direkt sipariş vermek.
Bu arada Ekşi Sözlük'e bir kez daha baktım, 100 sayfa şikayet var Trendyol Yemek hakkında, hep de benzer sebepler, iade edilmeyen paralar, kurye hatasını müşteriye ödetmeler gibi gibi...
Silhttps://eksisozluk1923.com/trendyol-yemek--6713771?p=100