23 Haziran 2024 Pazar

Bugün Benim Doğum Günüm

Eveet, sayın seyirciler, değerli konuklar; işte yılın o en acayip günündeyiz yine.  Çünkü bugün benim doğum günüm... Demek ki tarih tekerrür edebiliyor. En azından yılın günleri anlamında... 

Her sene bugün karışık kuruşuk duygular içinde olmaktan kendimi alıkoyamıyorum. Geriye dönüp eski doğum günü yazılarıma baktığımda da görüyorum bunu. Bazı seneler doğum günümde küsüyorum mesela içten içe birilerine; beni aramadılar diye. Bazı seneler şımarma günü ilan ediyorum bugünü. Bazı seneler de hesaplaşma günü gibi bir şey yapıyorum. Karışık kuruşuk yani, bir standardı olmuyor.

Bu sene ise “keşke beni kimse aramasa” duygusundayım niyeyse. Aslında kimse değil de konuşasım olmayanlar aramasa günündeyim. En çok da içten içe beni kıranlarla hiç konuşasım yok bugün. İnsanlardan gittikçe uzaklaşırken, galiba evrende binlerce yıldıza doğru yol alıyorum. Ne bileyim, karışık kuruşuk işte… Ha mutsuz muyum, kesinlikle değilim. Gerçekten değilim; kendi evrenimde kendimce dengeliyim, huzurluyum ve mutlu olduğum anların çetelesini tutmaktan ziyade,  kısa da olsa o anların değerini bilebilecek kadar iyiyim, hoşum yani…

Şöyle bir mesaj veresim var bugün;

Samimi olun abilerim ablalarım, kardeşlerim bacılarım! Samimi olun Romalılar, Kadıköylüler, sadece samimi olun! Kimse kimseyi zoraki arayacaksa lütfen aramasın! Kimse kimsenin yanında olmak istemiyorsa zorla olmasın! Hayatımızda mecburiyetler olmasın, doğal olalım. Aramak istemiyorsanız ya da mesaj yazmak ya da yorum yazmak istemiyorsanız, lütfen zorlamayın kendinizi. Relaksss… Don’t panic… Hayat öyle ya da böyle akıyor kendi yolunda...

Zorlama değil de çok güzel şeyler de olabiliyor, hayat hediye verebiliyor görebilene... Mesela bugün kalkar kalkmaz balkona çıkasım geldi. Tam da çiçekleri sulayacakken limon ağacının üzerinde beyaz bir kuş tüyü gördüm.  Kimileri için mikrop yuvası olabilecek bu şahane detay, içimi mutlulukla doldurdu. Sonra sarmaşık saksısında kuru yaprakların arasında da gördüm aynı beyaz tüyden. Gördükçe daha çok veriyor hayat. Mucizelere inandıkça daha çok mucize oluyor, gerçekten böyle bu... 

Cemal Süreya’ya “… Bir kuş konmuş parmaklarıma uzun uzun ötmüştü…” dizesini yazdıran duygu gibi olamaz elbette ama; limon yaprağına konan beyaz tüy, bana hayatın aslında hafifleyebileceğini, yani çok da ağır olmayabileceğini gösterdi sanki bir anlığına. Mutlu olmak için çok fazla neden olabileceğini, ya da istersek o nedenleri görebileceğimizi... Öyle ya, neden dün değil, evvelsi gün değil de doğum günümde geldi de kondu, beyaz tüylü beyaz kuş; balkonumdaki limon ağacıma? Neden gri değil de beyaz tüyler bıraktı geride? Sanki hayat bu doğum günümde bana:

“Hafifle, biraz daha hafifle… Bak görmüyor musun, hayat sandığın kadar ağır değil. Ve inan ki güzel günler çok yakında…” mesajı verdi bugün.


“Sevgili hayat, teşekkür ederim beni bu yaşıma getirdiğin için. Her ne kadar ben fark edemesem ve göremesem de;

 eminim ki bu evrene bir katkım vardır.  Tıpkı dünyaya gelişimde  pozitif bir amaç olduğu gibi... Bilmeden birilerine ya da bir şeylere faydam oluyordur, olmuştur, olacaktır…”

 


Hadi bakalım, hayali mumları üflerken dilek de dileyeyim; 

Seneye bugün, yine burada anlatacağım şahane anılarla dolu bir yaş olsun bu yaşım…

Bugüne kadar karşıma çıkan badireleri atlatabildiğime göre, demek ki çok güzel bir yaşa gelmişimdir…. Aferin be kendim; aferin, iyi başardın, tebrikler, devam, next…

 

22 yorum :

  1. Biz sizden çok memnunuz efendim, iyi ki bu alemdesiniz ve iyi ki rastlaştık. Doğum gününüz kutlu olsun. Her yaşın bir güzelliği var demiş ya bir şarkı, biz onu boşveriyoruz. Somut yaşanmışlıklar üzerinden diyoruz ki blogcuysan güzelsin. Uzatmaya meyyalim gibi ama burada kesiyorum. Sizinle rastlaşmak bu dünyadaki tüm canlılar için bir kazanç. Kıymetinizi bin yıl sonra da biliyor olacağız. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buraneros, çok zarifsiniz, her zamanki gibi. 🙏 İyi ki rastlaştık, evet blogcuyuz ve şahaneyiz hep birlikte, şahane pek çok kişiyiz. Çok teşekkür ederim, bu güzel ve her sözcüğü çok değerli ve anlamlı mesajınız için, iyi ki varsınız 🌺🌺🥰🥰

      Sil
  2. Merhabalar.
    Doğum gününüzü kutlar; sağlıklı, huzurlu, mutlu ve başarılı nice yaşlar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, çok teşekkür ederim Recep Bey, selam, saygı ve sevgilerimle 🌺

      Sil
  3. Sanki tarzımızla alakalı benzerliğimizi bir yorumda siz de yazmıştınız.Şu an şu yazıdan bana geçen bir yerlerde ruh kardeşlerimiz var umarım karşılaşacak,kapısını çalacak kadar yakınlarda oluruz ömrümüzün Kalan zamanlarında.samimi insanlarla uzun sağlıklı bir ömür dilerim ♥️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu samimiyet, bu ruh kardeşliği bir yerlerde kesinlikle kesişiyor. Birbirine benzeyen insanlar mutlaka birbirini buluyor. Çok teşekkür ederim bu güzel dilekleriniz için, sevgilerimle 🥰🌺

      Sil
  4. Bi' dakka, ne burcu olduğunu öğrenmeden yorum yazmam:)
    Doğum günleri garip şeyler be. Kutlamamaktansa kutlamak iyidir ama. Mutlu yıllar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yengeç burcuyum :) Çok teşekkür ederim yorumunuz için, evet kutlamamaktansa kutlamak iyidir, sevgilerimle 🌺🥰

      Sil
  5. Canım canım , iyi ki doğdun, iyi ki yollarımız bloglarda kesişti. Çok gez, çok gül, çok sarıl, çok mutlu ol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım canım, teşekkür ederim 🥰Evet iyi ki yollarımız bloglarda kesişti, çok teşekkürler iyi dileklerin için 🌺🥰

      Sil
  6. Mussssmutlu yıllar! Hafif, neşeli, uçuş uçuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook tatlı bir dilek, aldım kabul ettim 🥰🙏🌺

      Sil
  7. Mutlu sağlıklı nice yıllarda buluşalım. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, evet nice güzel yıllar bizlerin olsun 🙏🌺🥰

      Sil
  8. iyi ki doğmuşsun da kadıköy belediyesi bir eleştirmene sahip olmuuuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadıköy'e eleştimen şart :)))) Bu yeni başkana verdiğim kredi 3 ayda bitti. Sadece birilerinin "nazik ziyaretlerini" kabul ettiği fotoğraflar paylaşıyor sosyal medyadan. Koskoca Kadıköy'de 20 bin bile olmayan takipçisiyle kendini fenomen falan sanıyor, yazık değil mi biz Kadıköylülere:) Arada sinir olup twitter'dan yazıyorum, ama bence okuduğu yok. Ama tabii ki Deep'ten kaçmıyor :)) Umarım yanılırım da güzel şeyler yapar 🥰🙏 Teşekkürler Sevgili Deep.

      Sil
  9. İşte budur efendim, samimi olsunlar. Çok şey istenmiyor ki, değil mi ama...:)
    Bravo size, aferin size! Her yeni yaşınız güzelliklerle gelsin. Hayali mumu üflerken ki dileğiniz gerçek olsun sevgili Evde Yazar. Doğum gününüz kutlu olsun. İyi ki varsınız. ❤️😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tabii ki, herkes samimi olsun, şapkalar düşsün, keller fora olsun :) Böyle şahane yorum yapanların yollarına da binlerce hayali çiçek dökülsün, sevgiler efenim, bin teşekkür 🙏🥰🌺

      Sil
  10. " hayat hediye verebiliyor görebilene..." Ne güzel bir deyiş. Yürekten katılıyorum ben de.
    Bembeyaz bir kuşun bıraktığı incecik bir tüyü görebilen gözler daha ne çok şeyi de görür, sezer, duygulanır elbette. "Farkındalık" farklı bir yetenektir elbette.
    Usta şair Nazım Hikmet'in pek bilinmeyen bir doğum günü şiiri vardır; Anuşka. Çok sevdiğim bir şiirdir. 9 yaşındaki Anuşka'ya seslenir şiirinde. Bir dizesinde şöyle der:
    "Tükenmesin yüreğindeki billur çekirdek doksanına vardığında..."
    Varsın pastalar, mumlar olmasın. O muhteşem hayaller var ya...
    Sağlıkla, mutlulukla güzel, uzun yıllara değerli arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Makbule Hocam,
      Her zamanki gibi detaylı okumanız ve incelikli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Nazım Hikmet’in bu şiiri ile daha önce hiç karşılaşmamıştım; ne kadar güzel anlatmış Usta, teşekkür ederim bu şiirden bahsettiğiniz için.
      İyi dilekleriniz için tekrar teşekkür ederim, hep birlikte mutlu günlere ve yıllara, sevgilerimle…  
      🥰🌺🥰

      Sil
  11. Doğum gününüz kutlu olsun.. Sağlıklı, huzurlu, neşeli, keyifli bir yaşam diliyorum. Samimi, gerçek, içten olmayan ilişkiler yoruyor insanı. Yaş aldıkça beni yoran pek çok insanı ya hayatımdan çıkardım ya da uzaklaştım. Hafifliyor insan. Hafiflemek iyidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler.🥰 Evet yoran kişilerden uzaklaşmak şart. İnsan ilişkilerinin gerçekten hassasiyetle yürütülmesi lazım. içimde bir nokta kırılınca bende geri dönüş çok zor oluyor. Özen, hemhal olmak, bunlar önemli🌺

      Sil