3 Ekim 2013 Perşembe

Mercan Dede ile içsel yolculuk!

sonbaharin-guzelligi
İnsanlar karanlık, puslu, yağmurlu havaları sevmezler genelde. Güneş ışınlarının mutluluk hormonlarını arttırıcı etkisi olduğu da bilim insanları tarafından kanıtlanmış üstelik.

Ben onlardan değilim!

İnsanın içini ürperten, hani soğuktan kanınızı dondurmayan, ama iliklerinizi de ısıtmayan sonbahar havalarını çok severim. Ruhumu garip bir huzur kaplar böylesi zamanlarda..
Bir de yağmur çiseliyorsa, bir de güzel bir müzik dinliyorsam, bir de elimde sevdiğim bir kitap varsa, bir de çayımın dumanı tütüyorsa..

Ben aslında sanırım mutlu olmayı bilen bir insanım..

Şimdi örneğin, sabah saat 08:54.. Mercan Dede'nin Su adındaki müthiş albümünü biraz da yüksek sesle dinlerken kelimeler parmak uçlarımdan kendiliğinden dökülüyor. Hani insan yazdığı bir cümleyi tekrar tekrar okur, gözden geçirir, değiştirir ya, şu anda öyle değil! Dışarıda puslu bir hava, camlar kapalı; müziğin o inanılmaz etkisiyle adeta kendimden geçmiş gibiyim. Ezginin iniş çıkışları beni alıp götürürken ne yazdığımı bile bilmiyorum. Belki de içim dökülüyor, bir çeşit trans hali, bir çeşit meditasyon, bir çeşit ruhun yükselişi..
Ne kadar şanslıyım diyorum kendi kendime, ne kadar çok şükredecek şey var hayatımda! İyi müziklere ulaşabilir olmak, sözcüklere hükmedebilmek, evimin huzurlu ılık ortamı, mutfaktan gelen tarçınlı, karanfilli yeşil çayın mükemmel kokusu..

İyi ki o işi bırakmışım,
İyi ki evdeyim,
İyi ki yazabiliyorum,
İyi ki bu blog var,
İyi ki Mercan Dede var,
İyi ki sonbahar geldi,
İyi ki
İyi
...
Şu an öyle iyiyim ki!

Sizi aynı duygulara taşıyacağını tahmin ettiğim, Mercan Dede'nin mükemmel
  Âb-ı Rû eseriyle başbaşa bırakıyorum.. Sesini açın, gözlerinizi kapatın ve müzik sizi alıp götürsün!

20 yorum :

  1. Mükemmel... Elimde kök çayım, dışarıda tıkanmış bir trafik ve camdan bakan ben... Yanında bu hayat dolu yazı ve bu enfes müzik... Teşekkürler evdeyazar huzurunuz bol olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Susuyorum ve içimden sevgilerimi gönderiyorum size, ulaşacağına adım kadar eminim...

      Sil
  2. Dinliyorum , gözlerim kapalı....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim ki kendinizi çok huzurlu hissediyor olmalısınız..

      Sil
  3. Ne kadar guzel bir seydir huzur buldugun seyleri yapmak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle, hem de hiç de zor değil:)

      Sil
  4. Belirtmeden edemeyeceğim;
    Bir erkeğin yüreğinden duygu yoğunluğunu ilk kez bu kadar net görüyorum.İç huzurun cümlelerini genelde hemcinslerimden görmeye alışığım sanırım.
    Hani erkekler duygularını genelde saklı yaşarlar ya, net yazabilmen çok güzel...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erkek olduğumu belirttiğimi hiç hatırlamıyorum:)

      Sil
  5. Hakkaten ya, ben nasıl böyle bir kanıya vardım ki...Çok utandım bak şimdi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence utanılacak bir şey yok bunda:)
      Ben zaten cinsiyet ve kimlik ötesinde tanınmak isterim:)

      Sil
  6. Yazıyı su gibi bir yudumda tükettim. Ben aslında sonbaharı sevmem. Hele bir de doğa ile iç içe yaşıyorsam. Ağaçların, otların yavaş yavaş soluklaşması, dökülmesi içimi karartır. Düşünclerim, duygularım bir hüzün bulutu gibi olur.
    Şehirde beton ormanları ile iç içe yaşayınca hiçbir şeyin farkına varmam. Değişen tek şey giydiğim elbiselerin kalınlığı oluyor o zaman da.
    Kalemine, yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dedim ya, çoğu insan sevmez zaten.. Ama ben çok severim, hele ki o yaprakların kırmızı-sarı-turuncu-kahverengi-yeşil-yeşilimsi hallerine bayılırım:)
      Herkes kendi penceresinden bakıyor, aslında herkes kendi penceresinden baktığı için hayat daha da anlam kazanıyor..

      Sil
  7. Dışarıda yağmur,ezginin alıp götürdüğü hayaller,içene dolan huzur, tekrar tekrar çalan Mercan Dede - Ab-Ru

    yüreğine sağlık evde yazar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelimeler ve müziğin gücü işte bu, yerleri asla doldurulamaz..
      Anlayan sizler de var olun ne diyeyim :)

      Sil
  8. Önce yazıyı okudum, sonra müziği açıp tekrar okudum ve şu an başka yerlerdeyim..

    Sıkılmıştım zaten buralardan. İyi geldi. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mercan Dede işte bu nedenle özel bir sanatçıdır, sıkılınca hep dinleyin bence:)

      Sil
  9. Sanırım ,şu an seni kıskanıyorum.Sol bacağım fena halde uyuşmuş durumda,güçsüz.Gün boyunca ortalama 6 sa ayakta oturmadan çalışıyorum.Yine de ben de "Hero " dinliyorum.Kahramanımı bekliyorum.:))

    YanıtlaSil
  10. Ne diyeceğimi bilemedim şimdi, en azından kulaklıkla müzik dinleyebilme şansınız var:)
    Kahraman yola çıkmıştır belki de, atının terkisinde pelerini uçuşarak dört nala geliyordur, kim bilir:)

    YanıtlaSil
  11. Şarkıyı henüz dinlemedim ama yazıyı okuyunca bir mutluluk kapladı içimi. Mutlu olmayı bilmek gercekten çok önemli. Bunun için biraz da dış seslere kulağımızı tıkayıp sahip olduğumuz seyleri fark etmemiz gerekiyor. Sonbaharı da çoğu insan sevmez depresif buldukları için. Ben de cok severim. Özellikle bordo renkli şeyler giymeyi özlediğim için mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında yazıyı müziği dinleyerek okumak çok daha hoş bir etki bırakıyor insanda.. Videoyu en üste koymalıydım, hata ettim:)
      Bu arada bordo benim de çok sevdiğim bir renktir. Sonbahara bu açıdan yaklaşmanız da hoş bir detay olmuş:)

      Sil